اشتراک گذاری

چرا کیفیت برگه ی چاپ شده پایینه ؟

یکی از بخش های مفید که مدت هاست نمایندگی تعمیرات پرینتر ریکو برای کمک رسانی بهتر به کاربران این محصولات در نظر گرفتن، پاسخگویی به مهم ترین و متداول ترین پرسش های کاربران در مورد خرابی و اختلالات این محصولات هستش. سعی شده این سوالات از پر تکرار ترین سوالاتی باشن که از متخصصان نمایندگی تعمیر پرینتر ریکو پرسیده میشه.

این مشکلات میتونن حوزه های مختلفی داشته باشن و به دسته های مختلفی تقسیم بشن. گاهی این اختلالات به سادگی قابل حل هستن و گاهی برطرف کردنشون تخصصی تره و باید به دست کارشناسان ماهر انجام بشه. اگه از کاربران هر یک از پرینتر های ریکو هستین میتونید جواب بعضی از سوالاتون در بخش پرسش و پاسخی که به صورت مداوم تو سایت قرار میگیره پیدا کنین.

داشتن این اطلاعات به شما کمک میکنه در مواقع بروزمشکلات پرینتر ریکو بهترین تصمیم رو بگیرید. یکی از مهم ترین سوالاتی که از جانب کاربران پرسیده میشه، سوالات مربوط به کیفیت پرینت است. در ادامه نکات مهم رو با هم مرور میکنیم.

چرا کیفیت برگه ی چاپ شده پایینه ؟

چیزهایی که  کیفیت پرینت رو با مشکل روبرو میکنن

یکی از مسائل تاثیر گذار بر کیفیت پرینت نازل جوهر قرار گرفته تو دستگاهه. گاهی اوقات نازل جوهری که تو پرینتر جوهر افشان ریکو قرار گرفته، مسدود می‌شه و پرینتر ریکو ممکنه رنگ‌ها رو اشتباه پخش کنه یا اونارو با کیفیت پایین پرینت بگیره.

در چنین وقتایی لازمه با پاک کردن هد پرینتر ریکو مشکل برطرف بشه. البته روش انجام اینکار در پرینتر‌های مختلف متفاوته و شاید حتی برای این موضوع گزینه‌ای در بخش کنترل پنل پرینتر موجود باشه یا اینکه نرم ‌فزار پرینتر رو از طریق کامپیوتر بشه دستکاری کرد.

با این کارها میتونیم کیفیت پرینت رو بالا ببریم

بهبود رنگ در ویندوز

 از اون جا که پرینت به صفحه ی ویندوز متصل میشه، میتونیم با انجام تغییراتی تو کیفیت رنگ ویندوز، کیفیت پرینت رو بالا ببریم. اگه قراره پرینترتون رو به یک سیستم ویندوز وصل کنید، باید قبل هرکاری گزینه ی Printing Preference رو در کامپیوتر یا لپ تاپتون باز کنید. بعد از اون لازم ه که تب  basic رو باز کنید و تنظیمات مربوطه رو انجام بدید.

توجه داشته باشید که رسانه ای که بر روی آن چاپ می کنید رو به درستی در درایور انتخاب کنید. ساختار مانیتور های خونگی جوریه که شما می تونید حالت رنگ ( color mode) رو در اون ها نزدیک به رنگ طبیعی انتخاب کنین.

تنظیمات پیش فرض پرینتر رو تغییر بدید

دسترسی به تنظیمات پیش فرض در پرینتر، توسط سازندگان اون متفاوته. با این حال، کنترل برای این تنظیمات اغلب از پنل کنترل پرینتر قابل ” printing preferences ” یا ” default settings” قابل دسترسیه.

برای دستورالعمل های تنظیمات پیش فرض پرینتر به دفترچه راهنمای ارائه شده ی همراه با دستگاه پرینتر مراجعه کنین. تنظیم کیفیت چاپ رو به بالاترین سطح موجود تغییر بدید. این تنظیمات اغلب با برچسب low (کم)، normal (نرمال) یا high (بالا) شناخته می شن و میتونن کیفیت پرینت رو جابه جا کنن.

برای داشتن پرینت با کیفیت ، از گرافیک و تصاویر با کیفیت استفاده کنید

 رزولوشن یا نقطه در اینچ (dpi) تصویر اصلی یا فایل گرافیکی بر روی محصول نهایی چاپ شده از یک پرینتر لیزری تاثیر قابل توجهی می ذاره. برای دستیابی به بهترین نتایج در هنگام چاپ از لیزر، از تصاویر یا گرافیک با وضوح حداقل 2400 نقطه در اینچ استفاده کنین.

وضوح تصویر یا گرافیک را با کلیک راست بر روی فایل و انتخاب “Properties” از منوی کشویی تعیین کنین. وضوح تصویر در میان اطلاعات موجود در کادر مربوط به Properties فهرست می شه. این کار میتونه کیفیت پرینت رو تا حد قابل قبولی بالاتر ببره.

نمایندگی تعمیر پرینتر ریکو

نمایندگی تعمیرات پرینتر ریکو در زمینه ی ارائه ی تمامی خدمات پس از فروش و در راستای اثبات وفاداری این کمپانی نام آشنای محبوب به مشتریان عزیز خودش، سال ها قبل در ایران تاسیس شد و در تمام این سال ها موفق به عرضه ی خدمات ویژه و متنوع شده. یکی از مهم ترین خدمات نمایندگی پرینتر ریکو  تعمیر و ترمیم انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه هاست.

این مشکلات ممکنه به دلایل مختلفی گریبان هر دستگاه پرینتری رو  بگیرن. اون چیزی که کیفیت و سلامت دستگاه رو تضمین میکنه سپردن اون به نمایندگی معتبر و استاندارده. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم در چنین وقت هایی حتما به نمایندگی تعمیر پرینتر ریکو مراجعه کنید.

4/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩