اشتراک گذاری

چیپست کارتریج کپی زیراکس

چیپست کارتریج کپی زیراکس کار شمارنده را انجام می‌دهد. در برخی از انواع کارتریج ها تعویض چیپست الزامی است، ممکن است بپرسید که به طور کلی چرا چیپست را بر روی کارتریج نصب می کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هدف از نصب چیپست در کارتریج این است که وقتی تعداد چاپ برگه‌ ها به بیش‌ تر از حد مجاز و تعیین شده رسید، از شارژ مجدد کارتریج به کمک این قطعه جلوگیری شود و نهایتا کارتریج نو خریداری شود. برای تعمیر یا تعویض و یا ریست آن باید از یک مرکز معتبر تعمیرات دستگاه کپی کمک بگیرید.

چیپست کارتریج کپی زیراکس

وظیفه چیپست کارتریج کپی زیراکس چیست؟

در دستگاه کپی چیپست مسئولیت محافظت از کارتریج را بر عهده دارد. هر چیپست در هر مدلی از دستگاه کپی اختصاصی و منحصر است و نمی توان آنها را جایگزین هم کرد. در غیر این صورت چاپگر مورد نظر خطای تجهیزات محفاظت شده یا Unauthorized Supply را گزارش می دهد و امکان سوختن چیپست نیز وجود دارد.

روش تست چیپست کارتریج کپی تعویض شده

اگر چیپست کارتریج کپی زیراکس را تعویض کرده اید و می خواهید عملکرد و سلامت آن را تست کنید، باید در قدم اول مطمئن شوید که تونر کافی در کارتریج وجود دارد. در غیر این صورت نتیجه تست قابل اطمینان نیست و منجر به نتایج غیر طبیعی می شود و در اثر تشخیص اندازه  تونر چاپگر، خطای ریزش و پخش شدن تونر رخ می دهد.

قبل از نصب چیپست ها، مطمئن شوید که عملکرد محفاظت از کارتریج(Protect Cartridges) چاپگر کاملا خاموش است. به یاد داشته باشید که قبل از تست کامل چیپست کارتریج کپی زیراکس، کارتریج را به صورت 100 درصد نصب نکنید.

نشانه های خرابی چیپست کارتریج دستگاه فتوکپی xerox

وقتی دستگاه کپی xerox  با پیغام هایی نظیر  Toner exhausted، Toner empty، Toner low، Cartridge change، Cartridge Replace را مخابره می کند، باید کارتریج دستگاه فتوکپی زیراکس را شارژ یا تعویض کنید. اگر با تعویض یا شارژ کارتریج کپی ، همچنان این پیغام های خطا را مشاهده می کنید، نیاز به ریست چیپست کارتریج کپی زیراکس دارید؛ در معدود مواردی نیاز به تعویض شمارنده کارتریج یا همان چیپست کارتریج است. انتخاب بین دو گزینه تعمیر یا تعویض بستگی به ایراد و اختلال موجود دارد و تنها یک تکنسین حرفه ای می تواند تشخیص دهد که کدام یک برای بهبود دستگاه مفید است.

تعویض چیپست کارتریج کپی زیراکس

باید بدانید که تعویض چیپست در هر دوره از شارژ کارتریج مقرون به صرفه نیست و باید از روش های دیگری استفاده کنیم که از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشد. آپدیت فریمور یکی از این راه ها است. آپدیت فریمور باعث می‌شود که با در هر بار شارژ کارتریج ، نیازی به تعویض چیپست نباشد.

فریمور در واقع نرم افزاری است که بر روی دستگاه تعریف شده و باعث می‌شود سنسور شناسایی چیپست غیر فعال شود و چیپست از حالت سخت افزاری به نرم افزاری تغییر ماهیت دهد. در این حالت دیگر دستگاه نیازی به چیپست نخواهد داشت. البته اجرای این کار به تخصص و دانش ویژه نیاز دارد و هر تعمیرکاری از عهده آن بر نمی آید، پس حتما به مرکز تعمیرات کپی زیراکس مراجعه کنید.

تعویض چیپست کارتریج کپی زیراکس

نمایندگی رسمی زیراکس

نمایندگی رسمی زیراکس درگاهی امن و ایمن است که برای کاربران به عنوان یک تکیه گاه مطمئن، خدماتی منحصر و مفید را تدارک دیده است. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات زیراکس خدماتی متنوع و کاربردی برای کاربران در نظر گرفته است. هر کاربر می تواند با مراجعه به این نمایندگی رسمی و قانونی همه نیاز های خود را در بحث خرید و فروش و خدمات پس از فروش پاسخ بگوید. ساده ترین و پیچیده ترین تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری در این واحد نمونه ارائه می شود.

تمامی سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. کیفیت ویژگی اول و آخر تمامی سرویس های نمایندگی زیراکس در ایران است. در این نمایندگی رسمی و استاندارد انبوهی از خدمات و تسهیلات متنوع و متمایز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که تضمین کننده سلامت و کیفیت اصل کالا خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر تاس بگیرید.

5/5(2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩