اشتراک گذاری

ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند

اخیرا کمپانی ژاپنی فوجیتسو تصمیم گرفته است که بخش موبایل خود را بفروشد و حضور خود در بازار تلفن همراه را به حداقل برساند؛ به این ترتیب و به زودی ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند. این در حالی است که کمپانی فوجیتسو از سال ۲۰۱۶ که واحد تلفن های همراه خود را از سایر واحد ها جدا و منفک کرد، توجه و نظر بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت سرمایه‌گذاری انگلیسی CVC Capital Partners و لنوو را به خود جلب کرد.

ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند

چرا ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند ؟

کمپانی فوجیتسو با انجام مذاکراتی درباره واگذاری کسب و کار تلفن های همراه خود به بنیاد سرمایه‌گذاری Polaris Capital به گفت و گو نشست. به این ترتیب و با عملی شدن این تصمیم، یک بار دیگر ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند و تنها سه شرکت ژاپنی سونی، شارپ و کیوسرا در بازار تلفن های همراه باقی می مانند. این در حالی است که همچنان سامسونگ و اپل به عنوان پرچمدران تولیدکننده تلفن همراه در همه جهان خود نمایی می کنند و دوستان چینی هم با دستگاه های ارزان قیمت خود، بخشی از بازار را از آن خود ساخته اند.

علت عقب ماندن ژاپنی ها از بازار های جهانی موبایل

با آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی، بیش از ۱۰ شرکت ژاپنی، همچون NEC و توشیبا تولید گوشی‌های تاشوی سنتی را در برنامه کاری خود قرار دادند، اما دو کمپانی اپل و سامسونگ باعث شدند که این شرکت ها از بازار تلفن های همراه عقب بکشند.

از آنجا که ژاپنی ها به شدت به بازار پرسود داخلی وابسته بودند، موفقیت های آنها در بازار های جهانی با مشکلات بسیاری روبه رو شد، به همین دلیل است که یک بار دیگر ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند، زیرا بسیاری از شرکت های ژاپنی تمایلی نداشتند که محصولات خود را به بازار های جهانی هم عرضه کنند و تنها عرضه محصولات خود را محدود به بازارهای داخلی کردده بودند.

سرانجام مالکیت بخش موبایل فوجیتسو

آنچه از اخبار به نظر می رسد حاکی از این امر است که ارزش احتمالی این قرارداد چیزی در حدود ۳۶۵ تا ۴۵۶ میلیون دلار خواهد بود. اگر این قرار داد به نتیجه برسد، این شرکت پولاریس کپیتال خواهد بود که هنگامی که ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند، مالکیت بخش قابل توجهی از واحد موبایل فوجیتسو را از آن خود خواهد کرد.

این شرکت هم اکنون در توکیو فعالیت می کند. ظاهرا تاکنون میزان دقیق سهام انتقالی هنوز مشخص نشده و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد. شرکت پولاریس کپیتال تصمیم گرفته است که بخش موبایل فوجیتسو را به لیست دارایی‌های خود اضافه کند، اما کمپانی فوجیتسو هنوز تصمیمی در رابطه با این توافق نگرفته و اظهار نظری نکرده است.

اینو بخون حتما به کارت میاد : تشخیص باتری اصلی موبایل چگونه است؟

نقش چینی ها در تصمیم جدید مدیران فوجیتسو

پیدایش شرکت هایی همچون مدیاتک که تجهیزات تلفن همراه را با قیمتی به صرفه تر و پایین تر در اختیار سازنگان قرار می دهد، باعث شده است که رقبای چینی محصولات ارزانتری به بازار عرضه کنند.

در این بین کمپانی فوجیتسو که در بازاری راکد در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خود است و تنها افزایش یک درصدی ارزش سهام خود را تجربه می کند، به دنبال راهی برای خلاصی از کسب و کارهای جانبی خود است و شاید به همین دلیل است که یک بار دیگر ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند؛

نقش چینی ها در تصمیم جدید مدیران فوجیتسو

توافق فوجیتسو و لنوو

شرکت چینی لنوو در طی قراردادی، بخش اعظمی از سهام واحد رایانه‌های شخصی فوجیتسو را به قیمت ۲۶۹ میلیون دلار به دست آورده است. این توافق فوجیتسو و لنوو در حقیقت به معنی تلاش و کوشش کمپانی لنوو برای کسب سهم بزرگتری از بازار رایانه‌های شخصی است؛ بازاری که به دلیل روی آوردن کاربران به سوی ابزارهای هوشمند با افت روبه رو شده است.

شروط که در طی آن ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند

ظاهرا حفظ کارخانه‌ها و کارکنان بخش موبایل شرکت، یکی از شروط فوجیتسو برای واگذاری بخش موبایل بوده است و در قالب این شرط است که یک بار دیگر ژاپنی ها از بازار موبایل عقب می کشند. این سیاست کمپانی فوجیتسو تنها با هدف تمرکز بیشتر بر کسب و کار خدمات فناوری اطلاعات است. با این حال و با واگذاری بخش موبایل کمپانی فوجیتسو، همچنان استفاده از نام تجاری  Arrows – نام تجاری تلفن های همراه فوجیتسو_ ادامه خواهد داشت.

واحد تعمیرات فوجیتسو

واحد تعمیرات فوجیتسو ، در کارگاه های تعمیراتی مجهز و مجزا به ارائه خدمات مشغول است. کاربران محصولات گوناگون این کمپانی به راحتی می توانند با مراجعه به این واحد تعمیراتی معتبر و استاندارد، صفر تا صد همه نیاز های خود را در رابطه با تعمیر، ترمیم، بازسازی و تعویض همه قطعات فوجیتسو، پاسخ بگویند.

این واحد تعمیراتی مجاز و رسمی از متخصصان و کارشناسان متعهد و مجرب کمک می گیرد تا کیفیتی برتر به مشتریان خود ارائه دهد. این واحد به دستگاه های مدرن عیب یابی و تعمیر مجهز است و به راحتی می تواند کوچکترین و وسیع ترین اختلال را شناسایی و برطرف سازد.

نمایندگی فوجیتسو

نمایندگی فوجیتسو در ایران در دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش در حال سرویس دهی به کاربران خود است. این نمایندگی رسمی با رعایت موازین و ضوابط گمرکی اقدام به واردات همه محصولات فوجیتسو می کند.

به همین جهت است که می تواند مجموعه ای از بهترین خدمات پس از فروش شرکتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد و آنها را از تسهیلات ویژه نمایندگی فوجیتسو هم بهره مند سازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگان فروش ما در تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقاله های جالب و خواندنی کمپانی فوجیتسو را در سایر بخش های سایت دنبال کنید

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩