اشتراک گذاری

کاغذ در پرینتر چروک می شود

بسیاری از شما با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر یا دستگاه کپی مواجه شده اید. برخی از مشکلات پیش آمده در ماشین های اداری به خصوص پرینتر با روش های ساده ای برطرف می شوند. ولی برخی از مشکلات وجود دارند که شاید با همین راه های ساده نیز قابل رفع و رجوع نباشند.

در مورد پرینتر نیز چنین است. اما اگر برایتان بارها سوال پیش آمده که چرا کاغذ در پرینتر چروک می شود می توانید چند پرسش و پاسخ کوتاه را در این متن مطالعه کنید.

گیر کردن کاغذ در پرینتر

چرا کاغذ در پرینتر چروک می شود

چروک شدن کاغذ در پرینتر یا دستگاه کپی به عوامل مختلفی همانند رطوبت، دما و نوع کاغذ می تواند بستگی داشته باشد. بالا بودن رطوبت هوا، عدم وجود خشکی لازم در کاغذ، استفاده از کاغذ نامناسب، ضخیم تر و یا نازک تر بودن کاغذ و مناسب نبودن اندازه کاغذ ممکن است چروک شدن کاغذ را در پی داشته باشند.

در برخی موارد خرابی غلتک، رولرهای چسبناک و… نیز از عوامل چروک شدن کاغذ می باشند. در این متن در پاسخ به اینکه چرا کاغذ در پرینتر چروک می شود عوامل را نامبرده و در صورت وجود اقدامی آن را مطرح می کنیم:

دلایل چروک شدن کاغذ و رفع آن در پرینتر

کاغذهای مچاله شده، بیشتر ناشی از خرابی یا فرسودگی غلتک یا رولرهای چسبناک است. هر گونه رطوبت و گرد و غبار در تونر رولر کارتریج و یا غلتک دستگاه، باعث ایجاد این مشکل می‌ شوند.

مستهلک شدن فید رولها یا همان کاغذ کشها، وجود رطوبت در کاغذ یا بخش های مختلف دستگاه، خرابی یا کثیفی کلاچ های الکترومغناطیسی، خرابی یا کثیفی سنسورهای کنترل حرکت کاغذ در پرینتر، گرد و غبار و کثیفی در مسیر حرکت کاغذ، ایجاد موانع خارجی در مسیر حرکت کاغذ و … همه از دلایل بروز مشکل در پرینتر و مچاله شدن کاغذ محسوب می شود.

جهت رفع این مشکل در ابتدا مطمئن شوید که کاغذ درست در جایگاه چاپگر قرار داده شده. نوع و کیفیت کاغذ را بررسی کنید. دسته کاغذ موجود در سینی را پشت و رو کنید. کاغذ موجود در سینی را ١٨٠ درجه بچرخانید. در صورت رطوبت زیاد در کاغذ باید حواسمان به خشک شدن آن باشد.

در مواقعی نوع کاغذ مورد استفاده در ماشین های اداری با نوع دستگاه کپی یا پرینتر هماهنگ و متناسب نیست.

در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب و ادامه مواجهه با این مشکل مراجعه به تعمیرکار متخصص ضروری می باشد. البته مسلم است که تعمیرکار باید متخصص و کار بلد باشد و در زمینه تعمیرات دستگاه های اداری دانش کافی داشته باشد.

تعمیر پرینتر زیراکس

تعمیر پرینتر زیراکس در صورتی که راه کارهای اولیه برای رفع هر گونه مشکل نتواند کمکی برای حل مشکل شما باشد به یاری شما می شتابد. تعمیرکاران مجرب و فنی و حرفه ای ما با حاضر شدن در محل و یا با وقتی که در مرکز برای شما می گذارند در خدمت گذاری حاضرند.

بهترین راه حل در پایان هر راهی که نقش آن امتحان شده است مراجعه به یک تعمیرکار خوب و متخصص است. تعمیرکاران و مهندسین مرکز تعمیرات زیراکس برای تعمیر پرینتر شما آماده به خدمت هستند.

نمایندگی زیراکس

نمایندگی زیراکس موظف است با کسب دانش لازم درباره دستگاه های شرکت در جهت معرفی صحیح این محصولات در بخش فروش دقت کند. مشاوره درست و شایسته برای خرید یک محصول از برند زیراکس نظر رضایت مشتری را جذب می کند. همچنین نمایندگی زیراکس در خدمت مردم با ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی از کلیه محصولات این برند است.

مرکز تعمیرات زیراکس

مرکز تعمیرات زیراکس با بهره مندی از متخصص ترین و حرفه ای ترین کارشناسان و مهندسین فنی، آماده ارائه خدمات بازسازی و تعمیر کلیه دستگاه های این برند معتبر است. کادر مجرب مرکز تعمیرات زیراکس، سعی دارد با ارائه خدمات تعمیر نظر خاص و رضایت مشتریان را به بهترین شکل ممکن جلب کند.

قابل ذکر است که کلیه خدمات بازسازی و تعمیر، هم در محل و هم در مرکز انجام می پذیرد. امید است با توجه به اهمیت رفاه حال مشتریان محترم این مرکز شایستگی خود را در حفظ جایگاه برتر خدمات حفظ نماید.

لینک های مفید

تعمیر چاپگر / تعمیرات چاپگر 

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =