اشتراک گذاری

آموزش عیب یابی پرینتر کونیکا مینولتا

همونطور که میدونین، پرینتر جزء پر کاربرد ترین دستگاه ها در بین ماشین های اداری هست و حجم کاری بالای اون باعث شده که معمولا اختلالاتی در عملکردش به وجود بیاد. گاهی این اختلال ها خیلی جدی نیستن و دردسری براتون ایجاد نمیکنن. اما بعضی از مشکلات پرینتر هستن که اگه به موقع برطرف نشن، قطعا آسیب های جدی تری به این دستگاه وارد میکنن. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، بهتره که شما به عنوان یه کاربر، اطلاعاتی راجع به عیب یابی پرینتر داشته باشین. 

به این ترتیب، میتونین خیلی زود ایراد به وجود اومده رو تشخیص بدین و با برطرف کردنش، جلوی جدی تر شدن اونو بگیرین. در ادامه ی مطلب امروز، میخوایم راجع به ایرادهای مختلف چاپگر و روش های برطرف کردنشون، اطلاعات کاربردی رو به شما عزیزان ارائه بدیم. ضمن این که اگه دیدین مساله جدیه و نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی تر داره، میتونین راهنمایی ها و خدمات ترمیمی لازم رو از تکنسین های تعمیر پرینتر  konica minolta در نمایندگی کونیکا مینولتا مرکز سخت افزار ایران دریافت کنین.

آموزش عیب یابی پرینتر کونیکا مینولتا

موارد عیب یابی پرینتر کونیکا مینولتا

برای عیب یابی چاپگر کونیکا، باید به موارد زیر دقت کنین:

پرینت نگرفتن

خب یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربرای پرینتر باهاش مواجه میشن، مربوط به زمانیه که این دستگاه پرینت نمی گیره. این مساله هم نگران کننده هست و هم حسابی شما رو توی دردسر میندازه. برای عیب یابی چاپگرتون در این شرایط، باید نوع اتصال سیستم کامپیوتری و پرینتر رو چک کنین. USB و کابل های اتصال بین چاپگر و کامپیوترتون رو بررسی کنین و از سالم بودن و نصب درستشون مطمئن بشین.

 قطع بودن اتصالاتWIFI  هم میتونه مانع از پرینت گرفتن دستگاه شما بشه و بهتره که از سالم بودنشون اطمینان حاصل کنین. درایور هم یکی از بخش هاییه که در صورت پرینت نگرفتن دستگاه باید بررسی کنین و در صورت نیاز، مجددا اون رو نصب کنین. اگه همه مواردی که گفتیم درست بودن، مشکل جدیه و بهتره برای تعمیر پرینترتون از تعمیرکارای با تجربه ی نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا کمک بگیرین.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید :چرا کارتریج در پرینتر شناسایی نمی شود؟

صدور اخطار کارتریج خالی

یکی از مهم ترین موارد مورد بررسی در عیب یابی پرینتر ، ارورهای این دستگاه هست. خب همونطور که میدونین، ماشین های اداری بعضی از مشکلات داخلی رو در قالب ارورهایی به اطلاع کاربرا می رسونن. این ویژگی مثبت، باعث شده که خیلی راحت تر بتونین دستگاه رو عیب یابی کنین و مشکلش رو برطرف کنین. یکی از کدهای خطای چاپگر کونیکا، مربوط به زمانیه که کارتریج خالی میشه.

 خب این مساله به خودی خود مشکل حادی نیست و خیلی راحت می تونین برطرفش کنین. مساله از اونجایی مهم میشه که کارتریج خالی نباشه و پیغام خطا مرتبط باهاش صادر بشه. جالبه بدونین بر اساس مکانیسم کاری پرینترها، وقتی میزان جوهر دستگاه به یه حد خاصی میرسه، شروع به هشدار دادن میکنن. البته فراموش نکنین تا وقتی کیفیت چاپ افت نکرده یا کارتریج کاملا خالی نشده، نیازی نیست به این اخطار خیلی توجه کنین.

افت سرعت چاپ

یکی دیگه از موارد عیب یابی پرینتر ، افت سرعت چاپ این دستگاه هست. کاهش سرعت عملکردی این دستگاه، مساله ی آزار دهنده ایه که باید خیلی زود برطرف بشه. خب توی این شرایط، می تونید از چاپ دو رویه (duplex) جلوگیری کنین و سیستم رو روی PostScript تنظیم کنین؛ اینطوری هم درایور با سرعت بیشتری شروع به کار میکنه و هم فرایند چاپ در پرینتر Fujitsu با سرعت بیشتری انجام میشه.

کاهش کیفیت چاپ

مساله دیگه ای که کاربرای چاپگر کونیکا مینولتا باهاش مواجه میشن، افت رنگ و کیفیت پرینت هست. وقتی برگه های چاپ شده یا کیفیت پایینی دارن و یا رنگ خوبی ندارن، بررسی کارتریج و مقدار جوهر یا تونر، میتونه بهترین و موثر ترین روش برای عیب یابی پرینتر باشه. البته فراموش نکنین کاغذی هم که استفاده می کنین باید مرغوب باشه تا کیفیت چاپ رو پایین نیاره.

جمع شدن کاغذ در مجاری پرینت

در نهایت، یکی دیگه از موارد عیب یابی پرینتر ، جمع شدن کاغذ یا مچاله شدنش توی دستگاه هست. مشکلی که در پرینترهای چدید تر کونیکا تا حدودی رفع شده ولی خب بازم کم و بیش شاهدش هستیم. با بررسی مخزن کاغذ، اطمینان از مرتب بودن کاغذها در مخزن، بررسی کیفیت کاغذهای مورد استفاده و کارهایی از این دست، می تونین منشأ مشکل رو پیدا کنین و خیلی راحت اونو برطرف کنین. فراموش نکنین که در هر مرحله ای به مشکل خوردین، همکارای ما تو نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا مرکز سخت افزار ایران می تونن بهتون کمک کنن.

تعمیرات کونیکا میتولتا در تهران

تعمیرات کونیکا مینولتا در تهران، یکی از حوزه های اصلی فعالیت نمایندگی این برند در مرکز سخت افزار ایران هست. این مرکز، برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی خدمات خود، تمهیدات ویژه ای رو در نظر گرفته. به عنوان مثال، تعمیر هر کدوم از محصولات رو در واحدی مجزا انجام میده. همچنین تجهیزاتی رو فراهم کرده که همگی از نمونه های پیشرفته و مدرن حوزه تعمیرات هستن و به تکنسین ها امکان انجام تعمیر تخصصی و حرفه ای رو میده. 

مدیریت نمایندگی کونیکا مینولتا روی تخصصی بودن فعالیت ها و خدماتش تاکید ویژه ای داره و از این رو، تعمیرکاران مجرب و حرفه ای رو به خدمت گرفته. بنابراین، شما کاربران عزیز میتونین از تخصصی بودن خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات کونیکا مینولتا در تهران، اطمینان کامل داشته باشین.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩