اشتراک گذاری

ترفندهای رفع ارور دستگاه کپی کانن

دستگاه های کپی، مکانیزم کاری جالبی دارن؛ به این ترتیب که یه سری از مشکلات و ایرادهاشون رو به صورت ارورهایی به نمایش در میارن تا کاربر متوجه بشه و اونها رو برطرف کنه. همه ی مدل های فتوکپی از همه ی برندها، چندتا ارور و کد خطای اختصاصی دارن که اگه با مفهوم اونها آشنا باشین، میتونین به راحتی برطرفشون کنین. بعضی از این کدها، چندان مهم نیستن و حتی گاهی خود به خود برطرف میشن. اما بعضی از ارورهای فتوکپی، نشونه ی وجود ایراد در بخش های داخلی دستگاه هستن و تداوم اونا، علاوه بر مختل کردن عملکرد دستگاه، میتونه به بخش های دیگه هم آسیب برسونه.

ما توی این مطلب، با کمک و راهنمایی های تکنسین های تعمیر دستگاه کپی در نمایندگی کانن، به بررسی مفهوم این ارور ها می پردازیم. بعد از آشنایی با معنای ارور دستگاه کپی کانن و راه حل هر کدوم از این کدها، میتونین مشکل رو به راحتی برطرف کنین و کارکرد دستگاه رو به حالت عادی برگردونین؛ ازتون دعوت می کنیم برای آشنایی با رایج ترین کدهای خطای دستگاه کپی canon و ترفندهای برطرف کردنشون، به ادامه ی مطلب توجه کنین.

ترفندهای رفع ارور دستگاه کپی کانن

آشنایی با ارورهای کپی کانن

خب برای خلاصی از کد خطاهای دستگاه فتوکپی تون، شما اول باید با مفهوم این کدها آشنا باشین.برخی از این موارد به راحتی قابل حل می باشد اما برخی نیاز به تعمیر حرفه ای دستگاه کپی دارند، شما میتوانید برای این امر، روی تخصص کارشناسان تعمیر دستگاه کپی کانن حساب کنید. به عنوان بخشی از رایج ترین ارورهای دستگاه کپی canon میشه به موارد زیر اشاره کرد:

کد ۱۳۲۰

یکی از کدهایی که بیشتر کاربرای کپی باهاش مواجه میشن، کد 1320 هست که نشون دهنده ی وجود یه ایراد یا اختلال در چاپ از درب جلو دستگاه هست.

کد ۱۸۵۱

معنی این ارور در فتوکپی کانن اینه که دریچه ی داخلی در هنگام چاپ باز میمونه؛ تفاوتش با مورد قبلی اینه که تو این حالت، چاپ ادامه پیدا میکنه و متوقف نمیشه.

تعویض کارتریج دستگاه کپی خود را به ما بسپارید

کد ۱۳۰۵

کد 1305 یکی دیگه از ارورهای کپی کانن هست که گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی و در کاغذ کش بالا و یا گیر کردن برگه در کاغذ کش جلو رو به اطلاع کاربر میرسونه.

کد ۱۶۶۰/۱۶۰۰

این موارد، نشون دهنده ی این هستن که کارتریج در دستگاه وجود نداره و یا جوهر یا تونر اون، کم شده یا به طور کلی تموم شده.

کد ۱۰۰۰

کد 1000 اعلام میکنه که برگه در کاغذکش بالا(ADF)  وجود نداره.

کد ۱۸۴۱

کد 1841 در دستگاه کپی کانن، نشون دهنده ی باز بودن دریچه داخلی دستگاه هست.

کد ۱۶۸۱

این کد به شما نشون میده که دو تا کارتریج هم رنگ در دستگاه وجود داره و باید اونو تعویض کنین.

برای رفع ارورهای کپی کانن چه کنیم؟

خب یه نکته ای که باید بدونین اینه که صدور کدهای خطا یا در دستگاه های کپی، توسط بخشی از این دستگاه انجام میشه که به‌ عنوان قسمت کددهی شناخته میشه. کارشناس های تعمیر ماشین های اداری در نمایندگی تعمیرات کانن، برای برطرف کردن کدهای خطای این دستگاه، وارد بخش کد دهی میشن و مشکل رو حل میکنن. برای ورود به این بخش، باید اول کلید # رو فشار بدین و بعد، کلیدهای INTERRUPT و c رو فشار بدین.

حالا مجددا دکمه ی INTERRUPT رو فشار بدین و توجه داشته باشین که این کار، باید با سرعت بالا و پشت سر هم انجام بشه. وقتی شما وارد بخش کد دهی میشین، چراغ های پنل خاموش میشن و به این ترتیب، میتونین کدهای مورد نظر رو برای رفع ارورهای کپی کانن وارد کنین. خاموش شدن چراغ های پنل نشان دهنده ی ورود شما به بخش کددهی بوده و می توانید برای رفع ارور دستگاه کپی کانن، کدهای لازم را وارد نمایید.

برای اطلاع از آدرس نمایندگی ماشین های اداری در کرج کلیک کنید

کددهی به دستگاه کپی canon

بعد از این که وارد بخش کددهی دستگاه کپی کانن خودتون شدین، باید یه سری کد رو وارد کنین تا ارورها برطرف بشن. لازمه بدونین که توی این مرحله هم، سرعت حرف اول رو میزنه و وارد کردن کدها باید در کمتر از یک ثانیه انجام بشه. در زیر، مراحل رفع ارورهای کپی کانن در هنگام صدور خطای خطوط سفید و یا خطوط سیاه رو به عنوان نمونه ذکر کردیم:

  1. خاموش کردن دستگاه
  2. باز کردن درب سینی بای پس (پهلو سمت راست)
  3. باز کردن سینی مخزن کاغذ
  4. بیرون آوردن پاکن شارژر از مخزن کاغذ
  5. کشیدن پاکن شارژر روی قسمت سینی بای پس به صورت متوالی و آروم
  6. قرار دادن پاکن شارژر در سینی مخزن
  7. بستن کلیه ی درپوش ها
  8. روشن کردن دستگاه

نمایندگی کانن در تهران

تعدادی از مجرب ترین تعمیرکارای حوزه ی تجهیزات اداری توی نمایندگی کانن در تهران دور هم جمع شدن تا مشکل محصولات این برند رو به بهترین شکل برطرف کنن. این افراد به خاطر دانش فنی بالایی که تو حوزه ی مورد بحث دارن و به پشتوانه ی تجربه ی چندین ساله شون در این زمینه، توانایی اینو دارن که انواع مدل های کپی، پرینتر، فکس، اسکنر، پروژکتور، چندکاره، دوربین و …. canon رو به شکل تخصصی بررسی و ترمیم کنن.

تسلط این کارشناس ها به اندازه ایه که با وارسی دقیق، مشکل دستگاه مورد نظر و منشأ اون رو تشخیص میدن و اقدامات تعمیری مورد نیاز رو در اسرع وقت انجام میدن. کیفیت خدمات ارائه شده در نمایندگی کانن در تهران، زبان زد مشتری های عزیزه و در سطح بسیار بالایی قرار داره. همکارای ما در نمایندگی رسمی کانن مرکز سخت افزار ایران، تمام تلاششون رو می کنن که بهترین سرویس ها رو به شما عزیزان ارائه بدن و رضایت شما رو جلب کنن.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =