اشتراک گذاری

تعمیر یونیت های دستگاه کپی زیراکس

یونیت های دستگاه کپی نقش مهمی در عملکردهای مختلف این دستگاه دارن. قطعات مختلف این دستگاه، در این یونیت ها قرار میگیرن و در صورت خرابی یونیت، قطعه ی داخل اون هم با مشکل مواجه میشه.

داشتن اطلاعات راجع به یونیت های فتوکپی و نکات تعمیری اونها، بهتون کمک میکنه که در زمان مناسب بتونین این قطعات رو ترمیم کنین و به این ترتیب، از بروز آسیب های جدی تر در دستگاه کپی تون پیشگیری کنین.

یونیت لیزر، یونیت فیوزینگ، یونیت دولوپر، یونیت شارژ، یونیت درام و … جزء مهم ترین یونیت های این محصول هستن و تعمیرات اونها نیاز به مهارت بالایی در حوزه ی تعمیر کپی داره. همکارای ما در نمایندگی مجاز زیراکس مرکز سخت افزار ایران، دانش فنی و مهارت کافی برای این کار رو دارن و می تونن تو این زمینه به شما کمک کنن. برای آشنایی بیشتر با یونیت های دستگاه کپی و روش های تعمیر این قطعات مهم، ازتون دعوت میکنیم مطلب امروز رو تا انتها مطالعه کنین.

تعمیر یونیت فیوزینگ دستگاه کپی

تو مطالب قبلی مفصل در مورد فیوزینگ و تعمیر این قطعه صحبت کردیم. یونیت فیوزینگ، این قطعه رو در خودش جا داده و با توجه به عملکرد فیوزینگ، میشه پی به اهمیت یونیت اون هم برد. فیوزینگ یه قطعه ی خیلی مهم و کاربردیه که مستقیما با درام در ارتباطه و با حرارتی که به تونر میده، اونو روی کاغذ تثبیت می کنه.

بنابراین گرمایی که کاغذ بعد از خروج از دستگاه داره، به خاطر اینه که از زیر فیوزینگ میگذره. حالا اگه این مورد از یونیت های دستگاه کپی زیراکس آسیب ببینه، باعث میشه که فیوزیگ نتونه درست عمل کنه و در نتیجه، عملکرد دستگاه هم به شدت مختل میشه.

اگه دیدین که روی برگه ی خارج شده از دستگاه کپی، خطوط یا نقطه های غیر عادی وجود داره، باید هرچه سریع تر برای بررسی و تعمیر یونیت فیوزینگ یا خود فیوزینگ اقدام کنین. البته این فرایند خیلی حساسه و برای اطمینان از درست انجام شدنش، بهتره از تکنسین های مجرب نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی زیراکس کمک بگیرین.

تعمیر یونیت لیزر دستگاه کپی

یکی دیگه از یونیت های دستگاه کپی ، یونیت لیزره که لیزر در اون تعبیه شده. این قطعه از بخش های کوچک تری تحت عنوان برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی تشکیل شده و به این ترتیب، نور مورد نیاز برای چاپ در دستگاه های لیزری رو فراهم میکنه.

بروز مشکل در یونیت لیزر، باعث ایجاد اختلال در عملکرد سنسور میشه و به تبع اون، برگه های خارج شده از دستگاه یا خیلی کمرنگ میشن و یا به صورت سفید بیرون میان. تعمیر یونیت لیزر، حساسیت های زیادی داره و باید توجه بشه که به بخش های لیزر آسیبی نرسه.

همکارای مجرب ما در نمایندگی Xerox مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از ابزار و قطعات جدید و با کیفیت، یونیت لیزر رو به بهترین شکل ترمیم، و یا در صورت نیاز اونو تعمیر می کنن و دستگاه فتوکپی تون رو مثل روز اول بهتون تحویل میدن.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید: اتصال دستگاه کپی به کامپیوتر

تعمیرات یونیت درام دستگاه کپی زیراکس

یونیت درام هم یکی از یونیت های دستگاه کپی هست که باید به صورت تخصصی مورد بررسی و ترمیم قرار بگیره. این قطعه با کارتریج همکاری می کنه و باعث میشه که فرایند کپی راحت تر انجام بشه. این یونیت، درام رو در خودش جا داده که بار الکتریکی لازم برای چاپ رو به تونر میده.

علی رغم تصور خیلی از کاربرا، درام و کارتریج با هم متفاوت هستن و درام، طول عمری بیشتری دارهه. به هر ترتیب، تعمیرات یونیت درام کپی زیراکس هم توسط متخصصن مجرب ما در نمایندگی این شرکت به بهترین شکل انجام میشه.

تعمیر یونیت شارژ فتوکپی

در نهایت، نوبت به یونیت شارژ میرسه که ولتاژ مثبت به سمت درام میفرسته و بعد از عبور اون ولتاژ از گرید، به فرایند چاپ کمک میکنه. یونیت شارژ یا MC ، اجزای مختلفی داره که قسمت پلاستیکی زرد رنگ در ابتدا و انتهای یونیت، صفحه فلزی از جنس استیل که به دو یونیت پلاستیکی زرد رنگ وصل میشه و گرید، مهم ترین هاش هستن.

خرابی این مورد از یونیت های دستگاه کپی ، ناشی از وجود نقص و ایراد در قطعات ذکر شده هست و تعمیر اون، مستلزم شناخت کامل این اجزاست. اگه تعمیرکار این بخش ها رو به خوبی نشناسه و آگاهی کافی راجع بهشون نداشته باشه، نه تنها یونیت درام تعمیر نمیشه، بلکه مشکلات دیگه ای هم در دستگاه کپی زیراکس به وجود میاد.

بنابراین، لازمه که برای تعمیر یا تعویض این یونیت، از افرادی کمک بگیرین که دوره های تخصصی رو در این زمینه گذروندن و به اندازه ی کافی توی این حوزه تجربه و مهارت دارن. شما برای انجام بی نقص و کامل فرایند تعمیر یونیت شارژ دستگاه کپی Xerox تون میتونین رو مهارت و تخصص همکارای ما در نمایندگی زیراکس حساب کنین.

 

نمایندگی زیراکس در کرج

نمایندگی زیراکس در کرج، مجموعه ای متشکل از بخش های مختلف فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروشه که خدمات و سرویس های مربوط به محصولات این شرکت رو به کاربران محترم ارائه میده. لازمه بدونین که این نمایندگی، یکی از معدود مراکز رسمی و معتبر برای عرضه ی محصولات زیراکس به کاربران محسوب میشه.

ارائه ی ضمانت نامه ی معتبر خدمات در نمایندگی مورد بحث، گواهی بر اورجینال بودن محصولات و اصالت خدمات ارائه شده هست. حضور کادر مجرب و دوره دیده، یکی از نکات ویژه ای هست که در بخش های مختلف نمایندگی زیراکس در کرج جلب توجه میکنه.

این افراد، به واسطه ی دوره هایی که گذروندن و سالها تجربه ی مفید در زمینه ی کاری خودشون، قادر به ارائه ی خدمات بسیار با کیفیتی به کاربران هستن. نکته ی دیگه ای که باید در مورد نمایندگی مورد بحث بهش اشاره بشه، تجهیز بخش های فروش و تعمیرات به آخرین تکنولوژی های روز دنیا هست.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩