اشتراک گذاری

درام پرینتر چیست؟

درام پرینتر چیست؟ در این مطلب سعی داریم پاسخی به این سوال مطرح در بین کاربران ماشینهای اداری بدهیم. با ما همراه باشید. درام جزء اصلی دستگاه پرینتر لیزری است. این قطعه نقش انتقال دهنده تصویر از چاپگر به روی کاغذ برای تولید چاپ نهایی را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است ، درام در دستگاه های کپی هم وجود دارد. در بررسی تفاوت درام در دستگاه های کپی و پرینتر باید به این موضوع اشاره نماییم که این تفاوت مربوط به نحوه انتقال تصاویر به درام است. در ادامه قصد داریم در مقاله ای از واحد تعمیرات پرینتر کیوسرا عملکرد این درام پرینتر را شرح دهیم.

درام پرینتر

نحوه عملکرد درام پرینتر چگونه است؟

کارشناسان نمایندگی کیوسرا پاسخ این پرسش را که “نحوه عملکرد درام پرینتر چگونه است؟” را اینگونه شرح داده‌اند. درام از جنس سلنیوم و یا مواد دارای حساسیت نسبت به نور پوشیده شده است. این مواد هادی الکتریسیته هستند. چاپگر لیزری را که بر روی شکل تابانده و در حافظه خود ذخیره کرده است را بر روی لایه بیرونی درام میتاباند. به درام توسط سیم هاله نوری یا سیمی که الکتریسیته در سراسر آن جریان دارد بار مثبت داده می‌شود. بار مذکور همان لیزری است پرینتر بر روی شکل تابانده و در حافظه خود ذخیره کرده است. درام ویژگی الکتریکی آن را تغییر میدهد تا بتواند آن را بر روی کاغد انتقال دهد.

در مرحله بعد درام، تونر را به خود جذب کرده و چون بار مثبت دارد تونر به مناطقی از درام که از بار منفی تخلیه شده اند می‌چسبد. پس از آن تونر بوسیله درام بر روی کاغذ میریزد و در انتها در قسمت فیوزینگ، تونر پخته شده و به کاغذ می‌چسبد. کاغذ پس از آن توسط غلطکهای خروجی از دستگاه خارج میشود. بدین ترتیب تصویر مورد نظر توسط درام بر روی کاغذ حک میگردد.

زمان تعویض درام پرینتر

با پاسخ دادن به این سوال که درام پرینتر چیست لازم می‌دانیم به زمان تعویض درام چاپگر نیز اشاره نماییم. چنانچه در کیفیت پرینت صفحات مشکلی مشاهده کردید، مثلا خطوط و یا نقاطی غیرعادی روی کاغذ پرینت شده بود، ممکن است نیاز به تعویض درام باشد. معمولا پس از هر ٣ بار شارژ کارتریج نیاز است درام تعویض شود. برخی مواقع درام و تونر کارتریج از هم جدا هستند که جداگانه تعویض میشوند . اما گاهی بعضی از تونر کارتریج ها به همراه درام هستند که همزمان تعویض میشوند.

نمایندگی کیوسرا و واحدهای تعمیرات کیوسرا

کادرفنی نمایندگی کیوسرا در ایران در کارگاههای مجزا به رفع ایراد دستگاه کاربران می‌پردازند. این کارگاهها مجهز به ابزارآلات مدرن و درجه یک هستند. تعمیرکاران با بکارگیری مدرنترین تجهیزات بهترین خدمات تعمیر را ارائه میمایند. دانش کارشناسان مرکز تعمیرات کیوسرا با آزمون های متعدد علمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. این افراد با حضور در دوره‌های علمی بین المللی صاحب داشی به روز گشته‌اند.

باسابقه‌ترین و حرفه‌ای ترین تعمیرکاران تایید شده از سوی مراکز معتبر علمی به نحوی به تعمیر دستگاه کاربران می‌پردازند که کاربر پس از دریافت محصول با افزایش کارایی آن مواجه می‌گردد. کادر متخصص نمایندگی کیوسرا با کیفیتی منحصربفرد به رفع ایراد درام پرینتر مبادرت می‌ورزند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩