اشتراک گذاری

فوم رولر کارتریج پرینتر ریکو

فوم رولر کارتریج یکی از قطعاتی است که در کارتریج پرینتر وجود دارد. این قطعه جزو قطعات مورد استفاده در کارتریج است که بعد از مدتی باید تعویض شود. فوم رولر به تنهایی یا به صورت کلی با کارتریج تعویض می شود. این قطعه استوانه ای شکل با قطر 10 تا 15 میلی متر است که شارژ الکتریکی درام را انجام می دهد. فوم رولر روی درام قرار می گیرد و با چرخش روی درام جریان الکتریکی را منتقل می کند. طول عمر قابل پیش بینی برای فوم رولر بین 25000 تا 35000 صفحه پرینت است که پس از آن باید تعویض شود. برای آشنایی با این قطعه حساس تا پایان همراه ما باشید.

نشانه های خرابی فوم رولر کارتریج پرینتر کدام اند؟

به گفته کارشناسان تعمیر پرینتر یکی از نشانه های خرابی فوم رولر پرینتر این است که اگر فوم رولر خراب شود یا به هر دلیل درست جاگذاری نشود، كاغذ پس از سپري كردن عمليات چاپ كاملا سياه مي شود. به علاوه چنانچه در چاپ سند مورد نظر شما يك كلمه پشت سر هم تكرار شود و سپس كمرنگ تر شود، بايد بدانيد كه فوم رول کارتریج خراب شده است. 

فوم رول كارتريج چون در ارتباط تنگاتنگ با درام است، دقيقا به اين قطعه چسبيده است و زير آن بليد كارتريج قرار دارد. اندازه فوم رولر کارتریج با درام پرينتر و درام كارتريج برابر است. اگر عمل پاک‌سازی سطح درام پرینتر به خوبی انجام نشود، در پرینت‌هایی که بعداً گرفته می‌شود مواردی از قبیل تیرگی تمام یا بخشی از سطح کاغذ، وجود نقاط نامنظم بر روی سطح کاغذ و خطوط اضافی در کاغذ چاپ شده را مشاهده می شود.

وظیفه فوم رولر ﭘرینتر چیست؟

فوم رولر کارتریج یک غلطک لاستیکی در داخل کارتریج است که موقعیت آن دقیقا پشت به وایپر بلید و روی سطح درام است. وایپر بلید در مرحله اول و فوم رولر در مرحله دوم وظیفه پاک کردن سطح درام و جلوگیری از ورود تونر های سوخته روی سطح درام پس از یک چرخش کامل به مخزن تونر را دارد.

 اگر درام به خوبی ﭘاک نشود و  اثرات تونر بر روی آن باقی بماند، فوم رولر ﭘرینتر نمی تواند کارش را به خوبی انجام دهد و در نتیجه برصفحه ﭘرینت شده سایه ایجاد می شود. اين قطعه رول شکل از جنس لاستيك يا نمد است.در بين تمامي قطعات يك كارتريج تنها قطعه اي كه كمتر خراب مي شود، فوم رولر کارتریج است، اما با اين حال بايد هنگام مصرف، به آن توجه لازم را داشته باشید.

 وظیفه فوم رولر ﭘرینتر در كارتريج ليزري تميز كردن ضايعات باقي مانده بر روي درام است كه بعد از چسبيده شدن تونر روي كاغذ به درام هم مي چسبد. این  قطعه بسيار حساس است و اگر ضربه اي به فوم رول وارد شود و جاي آن بماند دقيقا همان قسمت از فوم رول روي درام را تميز نمي كند.

نمایندگی پرینتر ریکو

نمایندگی پرینتر ریکو به عنوان یک مرکز تخصصی در حوزه فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات پرینتر ریکو سرویس های با کیفیتی را ارائه می دهد. نمایندگی مجاز پرینتر ricoh بهترین و قابل اعتمادترین گزینه برای سرویس و تعمیر پرینتر ریکو است. 

این مرکز به دلیل داشتن متخصصان حرفه ای و با تجربه و همچنین ارائه گارانتی خدمات، تمامی ایرادات پرینتر ریکو را ریشه یابی کرده و سپس اقدام به تعمیر و در برخی مواقع تعویض قطعات معیوب می نمایند. شارژ کارتریج پرینتر، تعویض کارتریج پرینتر، تعمیر مین برد، تعمیر فیوزینگ ، تعمیر درب شکسته پرینتر و … از جمله خدمات ارائه شده در این نمایندگی می باشد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩