اشتراک گذاری

نصب پرینتر برادر در ویندوز

برای کار کردن با پرینتر، اول باید درایور اونو تو سیستم لپ تاپ یا کامپیوترتون نصب کنین. این کارف چندان سخت نیست و با یه آموزش ساده می تونین به راحتی انجامش بدین. نکته ای که وجود داره این که مراحل و روش های نصب درایور پرینتر تو ویندوز و مک با هم فرق داره؛ توی این مقاله، شما کاربران عزیز رو با روش های نصب پرینتر در ویندوز آشنا می کنیم و بهتون کمک می کنیم که راحت تر بتونین از این دستگاه استفاده کنین.

ما مراحل نصب در نسخه های مختلف ویندوز از جمله: 7، 8 و 10 رو به شما دوستان عزیز آموزش می دیم و مشکلات شما در این زمینه رو برطرف می کنیم. اگه سوال یا ابهامی در اجرای مراحل داشتین، می تونین از تکنسین های مجرب تعمیرات پرینتر نمایندگی برادر کمک بگیرین. برای آشنایی با روش ها و مراحل نصب پرینتر برادر در ویندوز توجه شما رو به ادامه ی مطلب جلب می کنیم.

نصب پرینتر برادر در ویندوز

نصب پرینتر برادر در ویندوز 7

اگه یادتون باشه، ویندوز 7 مدتها بعد از ویندوز XP عرضه شد و به خاطر ویژگی ها و قابلیت های جدیدی که داشت، حسابی سر و صدا کرد. رابط کاربری این نسخه در مقایسه با نسخه ی قبلی خیلی راحت تر شده بود؛ ولی هنوزم مشکلاتی وجود داشت. با این وجود، ویندوز 7 خیلی زود جاشو بین کاربرا باز کرد و الانم خیلیا این نسخه رو به ویندوزهای 7 و 8 ترجیح میدن. به هر ترتیب، اگه شما هم جزء کاربرایی هستین که هنوز از این نسخه روی لپ تاپ یا کامپیوترتون استفاده می کنین، برای نصب پرینتر در ویندوز 7 باید مراحل زیر رو طی کنین:

  • طبیعتا اول باید پرینتر برادر مورد نظرتون رو به سیستم وصل کنین.
  • سی دی همراه چاپگر رو داخل دستگاه بذارین. سی دی خونده میشه و مراحل به راحتی طی میشن؛ اما ممکنه این سی دی به صورت اتوماتیک خونده نشه؛ در این صورت، باید مراحل زیر رو طی کنین.
  • مسیر Start > Devices and Printers > add a printer رو طی کنین.

مسیر Start > Devices and Printers > add a printer

  • تو این مرحله، اگه پرینترتون غیر شبکه هست، گزینه ی Add a local printer رو انتخاب کنین.
  • اگه قصد شبکه کردن چاپگر brother مورد نظرتون رو دارین، گزینه ی Add a network,wireless or blutooth printer رو انتخاب کنین. این گزینه برای نصب دستگاه از طریق وای فای، بلوتوث و … هم کاربرد داره.
انتخاب گزینه  Add a local printer
  • برای تکمیل فرایند نصب پرینتر در ویندوز، گزینه ی Next رو بدون تغییر دادن تنظیمات پیش فرض، انتخاب کنین.
  • یه صفحه ی جدید براتون باز میشه که باید اسم برند پرینتر، یعنی برادر رو وارد کنین و مدل دستگاه رو انتخاب کنین.
  • بعد از انتخاب اسم برای پرینتر مورد نظرتون، مجددا next رو بزنید.
  • منتظر باشین عملیات نصب پرینتر تموم بشه و بعد، از این دستگاه استفاده کنین.

نصب پرینتر در ویندوز 8

انتقادهای زیادی به ویندوز 8 وارد شد؛ ولی یه ویژگی مثبتش اینه که این نسخه واسه شناسایی سخت افزارهای مختلف توسط نرم افزار خیلی خوب عمل میکنه. در واقع بلافاصله بعد از این که پرینتر برادر رو به لپ تاپ تحت ویندوز 8 متصل کردین، ویندوز اونو شناسایی می کنه و شما برای نصب پرینتر در ویندوز 8، خیلی راحتین. خیلی از کاربرایی که با واحد تعمیرات برادر تماس میگیرن، از این مساله شکایت دارن که واسه نصب چاپگر تو ویندوز 8 با مشکل مواجه شدن؛ اگه اختلالی توی مراحل ایجاد شد، مراحل زیر میتونه بهتون کمک کنه:

  • دکمه های ویندوز و C رو به صورت هم زمان فشار بدین و از لیستی که باز میشه، گزینه ی settings رو انتخاب کنید.
  • گزینه ی PC & Devices رو انتخاب کنین و مطمئن بشین که پرینتر توی سیستم نصب شده. اگه فرایند نصب انجام نشده بود، add a printer  رو انتخاب کنین؛ پرینتر به صورت اتوماتیک شناسایی میشه.
گزینه ی PC & Devices
  • برای ادامه ی فرایند نصب پرینتر در ویندوز 8 باید advanced setup رو باز کنین و دستگاه شناسایی شده رو نصب کنین.
  • توی این مرحله، یه لسیت از پرینترهای نصب شده به نمایش در میاد که می تونین پرینتر brother مورد نظرتون رو انتخاب کنین.
  • حالا گزینه ی”Make this the default printer” رو فعال کنین تا به عنوان پرینتر پیش فرض تنظیم بشه.
گزینه ی”Make this the default printer

نصب چاپگر برادر در ویندوز 10

اما می رسیم به یکی از پر کاربرد ترین نسخه های ویندوز، یعنی ویندوز 10. قرار بود رابط کاربری این نسخه در مقایسه با نسخه های قبلی راحت تر بشه و البته همینطور هم هست؛ اما چون بعضی از تنظیمات عوض شدن، کاربرا هنوز یه مشکلاتی با ویندوز 10 دارن. برای نصب پرینتر در ویندوز 10، بهتره با اکانت administrator وارد بشین و مراحل زیر رو طی کنین:

  • پرینتر برادر رو با کابل usb به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنین.
  • مسیر Start > setting > devices > printers & Scanner > add a printer or scanner رو اجرا کنین.
  • بعد از اینکه سیستم پرینتر رو شناسایی کرد، روی اسم دستگاه کلیک کنین و مراحل نصب رو به ترتیب انجام بدین.

مسیر Start > setting > devices > printers & Scanner > add a printer or scanner

  • بعضی وقتا ممکنه که ویندوز 10، چاپگر برادر رو شناسایی نکنه؛ در این صورت، گزینه ی The printer that I want isn’t listed رو انتخاب کنین
انتخاب گزینه The printer that I want isn’t listed
  • توی پنجره ای که باز میشه، گزینه ی add a local printer or network printer with manual settings رو انتخاب کنین و دکمه ی next رو بزنین.
انتخاب گزینه add a local printer or network printer with manual settings
  • توی صفحه بعدی، تغییری ایجاد نکنید و next رو بزنین.
  • برای تکمیل فرایند نصب پرینتر در ویندوز 10، مدل دستگاهتون رو توی صفحه ای که باز شده انتخاب کنین.
  • اگه درایو رو قبلا نصب نکردین، روی Have Disk کلیک کنین و مسیر اطلاعات درایور رو مشخص کنید تا ویندوز اونو نصب کنین. اگه قبلا پرینتر رو نصب کرده باشین، این صفحه نمایش داده نمیشه.
  • حالا باید تو صفحه ای که باز میشه، واسه پرینترتون یه اسم انتخاب کنین. برای این کار، باید وارد بخش printer name بشین و بعد next رو بزنید.
بخش printer name
  • پنجره ی جدیدی باز میشه که ازتون میخواد در صورت تمایل به اشتراک گذاری پرینتر بین کاربران، گزینه ی Share this printer so that others on your network can find and use it رو انتخاب کنین.
انتخاب گزینه Share this printer so that others on your network can find and use it
  • در نهایت، روی گزینه ی print a test page کلیک کنید و پرینتر رو امتحان کنین.

انتخاب گزینه print a test page

نمایندگی مجاز برادر

نمایندگی مجاز برادر جزء محدود مراکز مجاز و معتبر برای ارائه خدمات مربوط به محصولات این شرکت محسوب میشه. این مرکز، با هدف ارائه سرویس های متنوعی در زمینه ی فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش انواع تولیدات کمپانی brother راه اندازی شده. بخش های مختلف این نمایندگی، ضمن بهره گیری از تجربه و تخصص کارکنان زبده و مجرب خودش، خدمات بسیار با کیفیتی رو به کاربران محترم ارائه میدن.

لازم به ذکره که این مرکز ضمن اخذ کلیه مجوزهای قانونی، خدمات متمایزی رو نسبت به سایر مراکز به کاربران ارائه می دهد. به عنوان مثال، تعمیرات برادر در محل یکی از این سرویس ها هست که به موجب اون، کاربرا می تونن شاهد ترمیم و رفع ایرادهای محصول مورد نظرشون در منزل یا محل کار خودشون باشن. برای اطلاع از خدمات متنوع نمایندگی مجاز برادر در مرکز سخت افزار ایران می تونین به سایر بخش های وب سایت مراجعه کنین.

5/5(4 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩