اشتراک گذاری

چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران با آن رو به رو می شوند، مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می باشد. دستگاه های کپی صرف نظر از نوع برندشان از قطعاتی یکسان و کارکردی مشابه برخوردارند و می توان گفت در تمامی دستگاه های کپی احتمال پیدایش این ایراد وجود دارد.

عوامل زیادی بر ایجاد معضل چروکی صفحات کاغذ در دستگاه کپی در دستگاه کپی تاثیرگذار است.این مقاله به بررسی علل ایجاد این مشکل و راهکارهای رفع آن می پردازد.

چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

علل ایجاد مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی

هیچ عامل واحدی برای پیدایش صفحات خروجی چروک خورده از دستگاه کپی وجود ندارد، اما مسلما استهلاک و فرسودگی قطعات داخلی همچون غلطک ها، سینی های کاغذ و مجموعه ی فیوزینگ دستگاه کپی می تواند مسبب هر مشکلی و از دلایل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی شود، از طرفی مناسب نبودن سایز کاغذ وارد شده به کپی نیز می تواند دردسرساز شود. 

علاوه بر ابعاد کاغذ انتخابی، ضخامت آن نیز در جلوگیری از مشکل چروکی صفحات کاغذ در دستگاه کپی بسیار مهم است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر این مشکل می توان رطوبت و دمای محیط را نام برد. رطوبت موجود در محیط می تواند موجب انعطاف بیش از حد کاغذ شده و آن را چروک کند.

رفع مشکل چروکی صفحات کاغذ در دستگاه کپی

 در صورت مواجه شدن با اختلال چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی در وهله ی اول از وارد کردن مداوم کاغذ خودداری نمایید، زیرا با این کار ممکن است شدت خرابی دستگاه گسترش یابد. گاهی می توان با راهکارهای ابتدایی زیر معضل صفحات خروجی چروک خورده از دستگاه کپی را از بین برد، اما توجه داشته باشید که در صورت تداوم مشکل از کار با دستگاه دست کشیده و به تکنسین حرفه ای مراجعه کنید.

  • در مرحله ی اول از قرار دادن درست برگه در دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • ابعاد و ضخامت کاغذ وارد شده به دستگاه کپی را متناسب با توان دستگاه انتخاب نمایید.
  • کیفیت کاغذ را بررسی کنید. بی کیفیت بودن کاغذ از دیگر عواملی است که منجر به چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می شود.
  • کاغذ های موجود در دستگاه را بر گردانید (پشت و رو کنید).
  • کاغذ های موجود در دستگاه را ۱۸۰ درجه بچرخانید تا شاهد کارکرد صحیح بخش ورودی کاغذ دستگاه باشید.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی

دستگاه های کپی صرف نظر از نوع برندشان از قطعاتی یکسان و کارکردی مشابه برخوردارند و می توان گفت در تمامی این دستگاه ها احتمال پیدایش مشکلات جدی به دلیل استفاده ی زیاد و نیز استهلاک قطعات داخلی وجود دارد. گاهی ممکن است این مشکلات آن قدر تداوم یابد که باعث از کار افتادگی کلی دستگاه شده و هزینه های گزافی را در بازیابی کارکرد به وجود آورد. 

نمایندگی دستگاه کپی یک مرکز معتبر و فوق تخصصی است که در کلیه ی خدمات مرتبط با فروش، تعمیرات دستگاه فتوکپی و پشتیبانی انواع دستگاه های کپی توسط کارشناسان و تکنسین های مجرب و حرفه ای به یاری کاربران این دستگاه های اداری می شتابد. همچنین در بخش مقالات می توانید شاهد به روزترین و کاربردی ترین اطلاعات آموزشی جهت استفاده ی صحیح انواع دستگاه های کپی باشید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩