اشتراک گذاری

بلید دستگاه فتوکپی زیراکس

بلید دستگاه فتوکپی زیراکس نیز همچون سایر قطعات موجود در این دستگاه، بعضاً دچار خرابی شده و نیازمند تعمیر می‌گردد. خرابی‌های پیش آمده در بلید دستگاه کپی زیراکس گاه با تعمیر و گاه با تعویض این قطعه مرتفع می‌گردند. تشخیص این مسئله که آیا بلید معیوب، نیازمند تعمیر یا تعویض است، نیاز به بررسی این قطعه و عملکرد آن دارد.

در صورتی که بررسی کارشناسان منجر به این نتیجه گردد که خرابی پیش آمده قابل رفع نیست، می‌بایست با تهیه یک نمونه اورجینال و مشابه، جهت تعویض بلید دستگاه فتوکپی Xerox اقدام کرد.

در غیر اینصورت یعنی در صورتی که امکان تعمیر بلید دستگاه فتوکپی زیراکس وجود داشته باشد می‌توان با اندک دستکاری و سرویس‌های متداول خرابی‌های پیش آمده در آن را رفع کرد. توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعویض و تعمیر بلید دستگاه فتوکپی زیراکس را صرفاً از نمایندگی های مجاز و مراکز رسمی ارائه دهنده خدمات مرتبط با تعمیرات کپی زیراکس دریافت نمایید.

بلید دستگاه فتوکپی زیراکس

تعمیر بلید دستگاه فتوکپی زیراکس

تعمیر بلید دستگاه فتوکپی زیراکس زمانی در دستور کار تعمیرکاران قرار می‌گیرد که خرابی‌های پیش آمده در این بخش از دستگاه حاد نبوده و با اندک دستکاری رفع گردند. در تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در نهایت بلید دستگاه کپی خارج می‌شود تا پس از بررسی‌های انجام شده، نیاز به تعویض یا تعمیر بلید مشخص گردد. در صورت تعویض بلید دستگاه فتوکپی، این قطعه حتما به تونر آغشته می‌گردد تا از گیر کردن‌های احتمالی آن جلوگیری شود.

گیر کردن بلید ضمن اختلال در فرآیند چاپ، سبب خط افتادن بر روی درام نیز می‌گردد. جهت بهبود هر چه بیشتر کیفیت چاپ می‌توان در حین تعویض یا تعمیر بلید دستگاه فتوکپی زیراکس، سیم شارژر دستگاه کپی را نیز تعویض کرد. نکته آخر اینکه در صورت امکان پس از باز کردن قطعات، سعی کنید با یک پمپ باد تونرهای احتمالی را پراکنده و پاکسازی کنید. ناگفته پیداست که تمامی این خدمات به دلیل حساسیت بالای قطعات دستگاه کپی، می‌بایست صرفاً توسط کارشناسان این حوزه و متخصصان تعمیر دستگاه فتوکپی انجام پذیرد.

نگهداری، تعویض و سرویس بلید دستگاه فتوکپی زیراکس

نگهداری از بلید دستگاه کپی: نخستین و البته مهم‌ترین نکته‌ای که درباره بلید دستگاه کپی قابل ذکر است آن است که مخزن‌های آن هر چند وقت یکبار تخلیه شود.

نکات مهم درباره تعویض بلید: اگر قصد تعویض بلید دستگاه فتوکپی زیراکس را دارید، دقت نمایید که حتما لبه بلید را به مقدار کمی پودر بچه آغشته کنید تا موقع تماس گرفتن با درام اصطلاحاً قفل نکند.

خرابی بلید دستگاه کپی: لبه بلید، از پلاستیک بسیار حساسی تشکیل شده است که خراش و یا دفرمه شدن آن، افت کیفیت چاپ را در پی خواهد داشت. معمولاً آنچه که سبب خرابی و اختلال در عملکرد بلید می گردد استهلاک آن است. کار کردن بیش از حد این قطعه و عدم تعویض آن، حتی ممکن است به شکستگی بلید دستگاه کپی نیز بیانجامد.

تمیز کردن و گردگیری بلید دستگاه کپی: کارشناسان تعمیر بلید دستگاه فتوکپی زیراکس توصیه می کنند پاکسازی و تمیز کردن بلید دستگاه کپی بدون استفاده از هر گونه محلولی انجام شود. برای تمیز کردن بلید بهتر است از محلولی استفاده نکنید و نیازی نیست با محلول خاصی بلید را تمیز کنید.

آشنایی با بلید دستگاه فتوکپی زیراکس

بلید یکی از قطعات بکار رفته در ساختار دستگاه های کپی زیراکس و البته پرینترهاست. برای آشنایی بیشتر با بلید دستگاه فتوکپی زیراکس و کارکردی که دارد، بد نیست بدانید که این قطعه در واقع یک پلاستیک الکتریکی خنثی است. کاری که بلید انجام می دهد آن است که پس از انجام عملیات چاپ، تونر مازاد باقی مانده بر روی گیرنده نوری یا درام را (وظیفه درام انتقال تونر بر روی کاغذ است) پاک می کند تا در پرینت بعدی این تونرها بر روی کاغذ ریخته نشوند.

به عبارتی دیگر بلید دستگاه کپی کمک می کند تا تونرها، به درون مخزن مخصوصی منتقل شوند که جهت این کار در کارتریج تعبیه شده است. در صورتی که اشکال پیش آمده در بلید جزیی باشد، به تنظیم و گردگیری آن بسنده می‌شود و در صورتی که خرابی بلید غیرقابل تعمیر باشد، با یک نمونه نو و اورجینال جایگزین می‌گردد. (در صورت نیاز به سرویس‌های مرتبط با تعمیر و تعویض این قطعه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی زیراکس تماس بگیرید).

نمایندگی مجاز زیراکس

نمایندگی زیراکس در ایران با مجهز کردن فضای سازمانی خویش به حضور مهندسان زبده و ابزارآلاتِ پیشرفته، زمینه ای جهت ارائه خدمات تخصصی مرتبط با فروش و تعمیرات زیراکس فراهم آورده است. کارشناسان حاضر در نمایندگی مجاز زیراکس با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات زیراکس را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند.

نمایندگی Xerox در «بخش فروش»، بر فروش و عرضه تمامی محصولات کمپانی زیراکس و در بخش تعمیر بر ارائه تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیرات زیراکس تمرکز دارد. نمایندگی مجاز زیراکس کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به همکاری فراخوانده تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در موبایل های خود را  اعم از نواقص سخت افزاری و نرم افزاری تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز باشید.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩