اشتراک گذاری

دولوپر پرینتر ریکو

دولوپر پرینتر ریکو همان پودر سنگین است که با تونر مخلوط می شود. نقش بستن تصویر روی کاغذ توسط این پودر انجام می شود. تانک دولوپر در کیفیت چاپ و مصرف تونر تاثیر مستقیم دارد. دولوپر از براده های آهن است و حالت مغناطیسی دارد. اگر در حین انتقال آن به دستگاه کوچک‌ ترین شی خارجی با آن مخلوط شود، کیفیت چاپ را خراب می کند. این ماده معمولا در محفظه ای به نام تانک دولوپر قرار می گیرد. تعمیر و تعویض آن باید توسط مرکز معتبر تعمیرات پرینتر انجام شود.

دولوپر پرینتر ریکو

وظیفه دولوپر پرینتر ریکو چیست؟

انتقال تونر روی درام مهمترین وظیفه دولوپر پرینتر ریکو است. منظور از دولوپر یک قطعه توسعه دهنده است که در علم شیمی و صنعت عکاسی با مفهوم ماده‌ ظهور و ظاهر کننده‌ عکس به کار می رود. دولوپر با چرخش پودر را بر سطح درام می ساید و در نهایت باعث ظهور و چاپ تصویر می شود. دولوپر پرینتر ricoh را باید در شرایط خشک و کم حرارت نگهداری کنید تا کیفیت خود را از دست ندهد.

نشانه های خرابی تانک دولوپر پرینتر ریکو

در صورتی که پودر سنگین یا همان دولوپر پرینتر ریکو با ریزترین شیء خارجی مخلوط شود، کیفیت سند چاپی تحت تاثیر قرار می گیرد. این تاثیر پذیری با ظهور رگه‌های سفید روی کاغذ نشان داده می شود. دولوپر در پرینتر به شکل فیزیکی مصرف نمی‌شود بلکه فقط در مدت زمان مشخصی کیفیت خود را از دست می‌دهد و نیاز به تعویض دارد. در مسیر تعویض باید بسیار محتاط باشید، زیرا کیفیت دولوپر علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت چاپ، مصرف تونر را نیز به شدت بالا می برد و عوارض دیگری مانند ریزش پودر تونر را نیز به دنبال خواهد داشت.

اینو بخون حتما به کارت میاد : آموزش تعویض کارتریج پرینتر ریکو

تانک دولوپر پرینتر ریکو چگونه کار می کند؟

دولوپر پرینتر ricoh متصل به یک غلتک متقارن است. به کمک این غلتک براده های آهن در تانک دولوپر پرینتر ریکو از طریق تونر در قیف تونر حرکت می کنند. دانه های تانک دولوپر به طور منفی شارژ می شود، بنابراین ذرات تونر با بار مثبت را نابود می کند و غلتک موجود در آن مهره ها را فراتر از مونتاژ درام فشار می دهد. با حرکت درام روی کاغذ، تونر موجود از بین می رود. در نهایت به کمک سیم قرن پراکنده می شود و پس از عبور از یک فریزر داغ برای نگه داشتن تونر، روی کاغذ انتقال پیدا می کند.

تعمیر دولوپر پرینتر ricoh

برای تعمیر دولوپر پرینتر ریکو باید تعمیرکار مربوطه با اجزای داخلی این قطعه آشنایی دقیق داشته باشد تا بتواند با بررسی های دقیق و درست، علت اختلال را شناسایی کند و از مسیر صحیح مشکل را بر طرف نماید. ؛ چرخ دنده های تانک دولوپر، بوش های تانک، اورینگ یا کاسه نمدی های تانک دولوپر، همزن های تانک دولوپر، مگنت تانک دولوپر، TDS یا سنسور، تیغه داکتر بلید و کولارها از جمله اجزای دولوپر پرینتر ricoh هستند. 

برای تعمیر دقیق دولوپر پرینتر ریکو بررسی و تست سلامت همه این اجزا لازم و ضروری است. توجه داشته باشید که بی توجهی به این قطعه مهم در پرینتر ریکو، در آینده ای نه چندان دور منجر به افزایش هزینه های چاپ و افت کیفیت چاپ خواهد شد. تنها یک تعمیر کار با تجربه می تواند با بررسی های کارشناسانه، نیاز به تعمیر یا تعویض دولوپر پرینتر ریکو را تشخیص دهد. برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب، مراجعه به یک مرکز مجاز و معتبر تضمین کننده سلامت دستگاه شما خواهد بود.

تعمیر دولوپر پرینتر ریکو

نمایندگی پرینتر ریکو

نمایندگی پرینتر ریکو درگاهی امن و این است که خدماتی متمایز و منحصر برای کاربران خود تدارک دیده است. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. در حوزه فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات ریکو خدمات کاربردی و مفید ارائه می دهد. امکانات و تسهیلات این نمایندگی بسیار گسترده است و طیف وسیعی از کاربران را دربر می گیرد. 

در این نمایندگی می توانید در گام نخست در بخش فروش، با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات مفید و مختصری به دست آورید، آن را با نمونه های مشابه در سایر برند ها مقایسه کنید و با دانستن نقاط قوت و ضعف محصول انتخابی خود اقدام به خرید کنید و در این خرید شرایط اختصاصی خود را نیز در نظر بگیرید. در بخش تعمیرات نیز صفر تا صد خدمات نرم افزاری و سخت افزاری تمامی محصولات ریکو ارائه می شود. همه سرویس ها همراه با ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی ریکو و محصولات مربوط به آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩