اشتراک گذاری

تعمیر یونیت های دستگاه کپی کونیکا مینولتا

دستگاه کپی در کنار همه ی قطعات و بخش های مختلفی که داره، یه سری یونیت هم داره که اتفاقا در نوع عملکرد و کیفیت کار این دستگاه خیلی موثر هستن. این بخش ها، قطعات مختلف دستگاه رو در خودشون جا دادن و خرابی اونها می تونه کار اون قطعه رو هم دچار مشکل کنه. یونیت لیزر، یونیت فیوزینگ، یونیت دولوپر، یونیت شارژ، یونیت درام و … از جمله یونیت های دستگاه کپی هستن که با توجه به قطعاتی که داخلشون هست، نام گذاری شدن.

کارشناس های تعمیر دستگاه کپی در نمایندگی کونیکا مینولتا معتقدن که بررسی و ترمیم یونیت های کپی، کار راحتی نیست و باید به صورت حرفه ای انجام بشه. در غیر این صورت ممکنه هم خود اون یونیت بیشتر آسیب ببینه و هم مشکلاتی تو بخش های دیگه ی دستگاه ایجاد بشه. 

به همین خاطر هم بهتره که فرایند تعمیر این قطعات، توسط افرادی انجام بشه که از مهارت و تخصص کافی در این حوزه برخوردار هستن و میتونن یونیت ها رو به صورت درست و بی نقص ترمیم کنن. همکارای ما در نمایندگی کونیکا مینولتا مرکز سخت افزار ایران، دانش فنی و مهارت کافی برای این کار رو دارن و می تونن تو این زمینه به شما کمک کنن. برای آشنایی بیشتر با یونیت های فتوکپی کونیکا مینولتا و روش های تعمیرشون، ادامه ی مطلب رو از دست ندین.

تعمیر یونیت های دستگاه کپی کونیکا مینولتا

موارد تعمیر یونیت های فتوکپی کونیکا مینولتا

همونطور که اشاره کردیم، چند نوع یونیت در دستگاه کپی وجود داره که مهم ترین اونها شامل موارد زیر میشن:

یونیت درام

یکی از کاربردی ترین یونیت های دستگاه کپی کونیکا، یونیت درام هست. این قطعه با کارتریج همکاری می کنه و باعث میشه که فرایند کپی راحت تر انجام بشه. درام که بار الکتریکی لازم برای چاپ رو به تونر میده، در این قطعه جا داده شده و با بروز کوچک ترین ایراد در یونیت، دچار اختلالات جدی میشه. 

تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا خود را به ما بسپارید

باید به این نکته توجه داشته باشین که مشکل در یونیت درام، می تونه منشأ بروز مشکلات و اختلالات متعددی در این دستگاه باشه. جالبه بدونید که یونیت درام در مقایسه با کارتریج، بیشتر عمر میکنه و حدودا در هر ۴ یا ۵ بار شارژ تونر، نیاز به تعویض داره. در مورد نحوه کار این قطعه هم باید بگیم که تونر های مرتب شده برای چاپ رو به کاغذ منتقل میکنه و به این ترتیب، باعث می شه که تونر با فشار و حرارت روی کاغذ ذوب بشه. تعمیر این مورد از یونیت های فتوکپی کونیکا مینولتا، در نمایندگی این شرکت و توسط کادر مجرب و حرفه ای این مجموعه انجام میشه.

یونیت لیزر

یکی از یوینت های دستگاه کپی که فقط در مدل های لیزری تعبیه شده، محل قرار گیری لیزر هست و به همین خاطر بهش یونیت لیزر میگن. برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی، اجزای اصلی تشکیل دهنده ی این یونیت هستن که در کنار هم، نور مورد نیاز برای چاپ در دستگاه های لیزری رو فراهم میکنن.

هر نوع مشکلی که در یونیت لیزر به وجود بیاد، عملکرد سنسور رو مختل می کنه و به تبع اون، برگه های خارج شده از دستگاه یا خیلی کمرنگ میشن و یا کلا سفیدن. تعمیر یونیت لیزر کیپ کونیکا باید به شکل تخصصی انجام بشه تا کار دستگاه هم به حالت عادی برگرده.

همکارای مجرب ما در نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا، با استفاده از ابزار و قطعات جدید و با کیفیت، یونیت لیزر رو به بهترین شکل ترمیم، و یا در صورت نیاز، اونو تعمیر می کنن. در نتیجه شما میتونین مطمئن باشین که کیفیت کار فتوکپی تون به حالت عادی بر میگرده و مثل روز اول میشه.

یونیت فیوزینگ

میرسیم به یکی از مهم ترین یونیت های فتوکپی کونیکا مینولتا یعنی یونیت لیزر. خرابی این یونیت، تاثیر مستقیم روی عملکرد فیوزینگ داره که این مساله، میتونه منجر به افت قابل توجه کیفیت چاپ دستگاه هم بشه. فیوزینگ یه قطعه ی خیلی مهم و کاربردیه که مستقیما با درام در ارتباطه و با حرارتی که به تونر میده، اونو روی کاغذ تثبیت می کنه. 

بنابراین گرمایی که کاغذ بعد از خروج از دستگاه داره، به خاطر اینه که از زیر فیوزینگ میگذره. یونیت فیوزینگ این قطعه رو در خودش نگه میداره و اگه کوچک ترین آسیبی ببینه، عملکرد اون رو به شدت مختل می کنه. اگه دیدین که روی برگه ی خارج شده از دستگاه کپی تون، خطوط یا نقطه های غیر عادی وجود داره، باید هرچه سریع تر برای بررسی و تعمیر یونیت فیوزینگ یا خود فیوزینگ اقدام کنید.

این مقاله را از دست ندهید : شارژ کارتریج کونیکا مینولتا

یونیت شارژ

به عنوان یکی دیگه از مهم ترین یونیت های فتوکپی کونیکا مینولتا ، باید به یونیت شارژ اشاره کنیم. این قطعه، ولتاژ مثبت به سمت درام میفرسته و بعد از عبور اون ولتاژ از گرید، به فرایند چاپ کمک میکنه. یونیت شارژ یا MC ، اجزای مختلفی داره که قسمت پلاستیکی زرد رنگ در ابتدا و انتهای یونیت، صفحه فلزی از جنس استیل که به دو یونیت پلاستیکی زرد رنگ وصل میشه و گرید، مهم ترین هاش هستن. 

اگه به هر دلیلی، هر کدوم از این بخش ها دچار نقص بشن و درست کار نکنن، نمیشه از عملکرد دستگاه و کارکرد درست درام مطمئن بود. بنابراین باید مشکلات این قطعه رو جدی بگیرید و در اسرع وقت اقدام به تعمیرش کنید. لازم به ذکره  که نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا در مرکز سخت افزار ایران، با اختصاص یک واحد ویژه به تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا، خدمات با کیفتی رو در زمینه بررسی و تعمیر یونیت شارژ کپی به کاربران ارائه میده.

نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا

تعدادی از مجرب ترین تعمیرکارای حوزه ی تجهیزات اداری در نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا دور هم جمع شدن تا مشکل محصولات این شرکت رو به بهترین شکل برطرف کنن. این افراد به خاطر دانش فنی بالایی که تو حوزه ی مورد بحث دارن و به پشتوانه ی تجربه ی چندین ساله شون در این زمینه، توانایی اینو دارن که انواع مدل های کپی و پرینتر کونیکا رو به شکل تخصصی بررسی و ترمیم کنن.

تسلط این کارشناس ها به اندازه ایه که با وارسی دقیق، مشکل دستگاه مورد نظر و منشأ اون رو تشخیص میدن و اقدامات تعمیری مورد نیاز رو در اسرع وقت انجام میدن. کیفیت خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا، زبان زد کاربر هاس و در سطح بسیار بالایی قرار داره. همکارای ما در نمایندگی کونیکا، تمام تلاششون رو می کنن که بهترین سرویس ها رو به شما عزیزان ارائه بدن و رضایت شما عزیزان رو جلب کنن.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩