اشتراک گذاری

فوم رول چیست؟

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

پرینترها و دستگاه های کپی انقدر قطعات و بخش های مختلفی دارن که شناختن همه ی اونها واقعا کار سختیه. تا بحال اسم فوم رول رو شنیدین؟ این قطعه یکی از بخش های کارتریج های لیزریه که بهش فوم رول کارتریج هم گفته میشه. فوم رول، از جنس لاستیک یا نمده و به شکل رول در کارتریج پرینتر یا دستگاه کپی وجود داره. میشه گفت این قطعه کم ترین میزان خرابی رو در بین بخش های مختلف کارتریج داره ولی به هر حال باید موقع مصرف کردنش، توجه ویژه ای به اون بشه. در ادامه ی این مطلب، راهنمایی هایی که از تکنسین های تعمیر کپی گرفتیم، اطلاعات کاملی در مورد فوم رول کارتریج و عملکرد این قطعه در دستگاه کپی به شما همراهای عزیز ارائه میدیم؛ شناخت قطعات دستگاه کپی و پرینتر به شما کمک می کنه که بهتر بتونین از این محصول استفاده کنین  و در صورت خرابی، راحت تر اونو تعمیر کنین.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”6914″ size=”medium” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

عملکرد فوم رول

خب همونطور که اشاره کردیم، فوم رول یکی از قطعات کارتریج های لیزریه که از جنس نمد یا لاستیکه. به نظرتون این قطعه چه کاری توی کارتریج انجام میده؟ جالبه بدونین که فوم رول کارتریج ، ضایعات باقی مونده روی درام رو تمیز می کنه. وقتی تونر به کاغذ می چسبه، مقداری از این ماده روی درام باقی می مونه و میتونه کیفیت چاپ رو تحت تاثیر قرار بده. در واقع فوم رول با تمیز کردن این تونرها از سطح درام، مانع از افت کیفیت چاپ دستگاه میشه. یه نکته ی جالبی که در مورد این قطعه وجود داره اینه که اگه ضربه بهش بخوره و جاش بمونه، دقیقا همون بخش از درام تمیز نمیشه و روی کاغذ به ازای ھر چرخش فوم رول پرینت گرفته میشه. قطعه ی مورد بحث دقیقا به درام چسبیده و زیر اون، بلید کارتریج قرار داره. و جالب اینجاست که اندازه ی فوم رول کارتریج با درام پرینتر و درام کارتریج برابره. به خاطر حساسیت های بالای این قطعه، کارشناسای نمایندگی تعمیرات کپی همیشه به کاربرا توصیه می کنن که در نگهداری از فوم رول کارتریج ، نهایت دقت و حساسیت رو به خرج بدن.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

علائم خرابی فوم رول کارتریج

قبلا گفتیم که فوم رول جزء کم آسیب ترین بخش های کارتریجه، اما معنی این حرف این نیست که این قطعه به طور کلی دچار مشکل نمیشه. خوشبختانه خرابی فوم رول کارتریج علائم و نشونه هایی داره که اگه اونها رو بشناسین می تونین در زمان بهتری برای تعمیر یا تعویضش اقدام کنین. یکی از اصلی ترین نشونه های خرابی یا درست جا نگرفتن فوم رول، اینه که برگه به صورت کاملا سیاه از دستگاه بیرون میاد. همچنین اگه دیدین که توی چاپ، یه کلمه پشت هم تکرار شده و هی کمرنگ تر شده، اینم نشونه ی بروز مشکل و ایراد در فوم رول هست. وجود خطوط اضافی در برگه ی چاپ شده هم می تونه جزء علامت های خرابی فوم رول کارتریج باشه. و ذکر این نکته هم لازمه که بعضی از زمینه‌ های مشکی ابرمانند که روی کاغذ چاپ میشن هم نشونه ی خرابی و فرسوده شدن این قطعه هستن.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تعمیر فوم رول کپی

همونطور که تو بخش های قبلی اشاره کردیم، فوم رول کارتریج قطعه ی بسیار حساسیه و دقیقا به همین دلیل هم هست که تعمیراتش نیاز به مهارت و تخصص بالایی داره. اگه اشتباهی در روند تعمیر یا تعویض این قطعه پیش بیاد، ممکنه حتی بخش های دیگه ی کارتریج هم آسیب ببینن و به این ترتیب، مشکلات دستگاه حادتر و شدید تر بشه که به تبعش، هزینه ی تعمیرات هم افزایش پیدا می کنه. برای جلوگیری از بروز چنین مواردی، تعمیر قطعه ی مورد بحث در نمایندگی دستگاه کپی ، به عهده ی جمعی از مجرب ترین کارشناس ها و تکنسین های این حوزه هست. این افراد با استفاده از ابزار جدید و پیشرفته و با تکیه بر دانش فنی بالایی که دارن، فوم رول رو به بهترین شکل مورد بررسی، ترمیم و یا تعویض قرار میدن. به این ترتیب شما عزیزان می تونین اطمینان داشته باشین که فوم رول کارتریج دستگاهتون، به شکل تخصصی ترمیم میشه و کیفیت کار و چاپ محصول مورد نظر، به حالت اولیه بر میگرده.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]

شارژ کارتریج در محل

شارژ کارتریج در محل، یکی از خدماتیه که نمایندگی تعمیرات کپی مرکز سخت افزار ایران به کاربرا ارائه می ده. انتقال بعضی از دستگاه های کپی یا پرینتر به تعمیرگاه، کار خیلی سخت و بعضا نشدنی هست و به همین خاطر، خیلی از کاربرا با این مساله مشکل دارن. از اونجایی که نمایندگی مذکور، به شکل تخصصی و ویژه در حوزه ی ماشین های اداری و به ویژه دستگاه کپی فعالیت می کنه، به خوبی از نیازهای کاربران در این زمینه آگاهی داره و میتونه بهتر از هر مرکز دیگه ای، این نیازها رو برطرف کنه. بنابراین در راستای راحتی هرچه بیشتر شما کاربران عزیز، اقدام به راه اندازی سرویس شارژ کارتریج در محل کرده. به این ترتیب، دیگه برای شارژ کردن کارتریج دستگاه کپی یا پرینترتون نیازی به مراجعه به مرکز تعمیرات کپی ندارین و می تونین شاهد انجام شدن این فرایند در محل مورد نظرتون باشین. در بخش های دیگه ی سایت، اطلاعات تکمیلی رو در مورد شارژ کارتریج در محل قرار دادیم که می تونین از اونها استفاده کنین.

[/vc_column_text][us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩