اشتراک گذاری

مین برد دستگاه کپی

مین برد دستگاه کپی یکی از بخش های سخت افزاری این دستگاه است. مین برد در دستگاه کپی همانند مین برد در سایر دستگاه های الکترونیکی و هوشمند مسئولیت های سخت و مهمی بر عهده دارد. ساپورت و پشتیبانی از سایر قطعات در دستگاه کپی بر عهده مادربرد است. در واقع مادربرد وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. به طوری که پس از صدور فرمان چاپ، مین برد تصمیم می گیرد این دستور را چگونه اجرا کند و اطلاعات را چه طور و به چه شکلی پردازش کند و در اختیار کاربر قرار دهد.

مین برد دستگاه کپی در سلامت و کارکرد درست تمام اجزای دستگاه کپی نقش کلیدی دارد. در صورتی که این قسمت از دستگاه شما درگیر اختلال و ایراد شده است، صرف نظر از مدل و برند دستگاه، با مرکز معتبر تعمیر دستگاه کپی تماس بگیرید.

مین برد دستگاه کپی

کاربرد مین برد دستگاه کپی

مین برد دستگاه کپی از قطعات ریز تری مثل چیپ ست، بایوس و cmos تشکیل شده است. هر یک از این اجزا وظایف خاصی دارند که مکمل کارایی یکدیگر هستند. مین برد دستگاه کپی به کمک این اجزا نحوه خروج اطلاعات از دستگاه را تعیین می کند. نبود آن در حقیقت به معنای از کار افتادن مغز در بدن انسان است.

به این معنی که مین برد در حکم مغز دستگاه کپی است و دستورات لازم را به سایر اجزا و قطعات صادر می کند و اگر اختلالی در دستگاه حادث شده باشد، مانع ادامه کار دستگاه می شود و به کاربر هشدار می دهد که اختلال موجود را بررسی و رفع کند.

عوامل موثر در خرابی مادربرد دستگاه کپی

نوسانات ولتاژ و درگاه های ورودی و خروجی غیر استاندارد در حفظ سلامت مین برد دستگاه کپی بسیار موثر هستند. باید به عنوان یک قاعده کلی بدانید که مشکل در مین برد باعث اختلال در کل دستگاه می شود. 

استشمام بوی غیر عادی مثل سوختگی، شنیدن صدای جرقه، سیاهی بخشی از مدار، گرم نشدن بعضی از قطعات، شکل غیر عادی، داغ شدن زیاد برد، خارج شدن خازن ها از حالت عادی از جمله نشانه های خرابی مین برد دستگاه کپی است.

تعمیر مین برد دستگاه کپی

انتخاب گزینه تعویض یا تعمیر مین برد دستگاه کپی بستگی شدیدی به شدت آسیبی دارد که دستگاه متحمل شده است. اگر آسیب عمیق و شدید باشد، عملا امکان تعمیر وجود نخواهد داشت و باید به فکر تعویض مین برد دستگاه کپی باشیم. برای تعویض این قطعه توضیحاتی ارائه می دهیم، اما هرگز توصیه نمی کنیم که این کار را به عنوان یک کاربر آماتور انجام دهید.

پنل دسترسی دستگاه کپی را به آرامی باز کنید و محافظی که شیشه را پوشانده است، با دقت باز کنید. اکنون برای تعویض و تعمیر مین برد دستگاه کپی پیچ های بالا و پایین صفحه را بردارید. در عین حال مراقب آسیب دیدن کابل هایی که درب بالای صفحه را به مادربرد متصل کرده اند، باشید.

 اکنون تمام سیم های متصل به مادربرد دستگاه کپی را قطع کنید. برای آزاد بودن مین برد، لازم است تمام پیچ های نگه دارنده را باز کنید. اکنون این قطعه جدا شده است و می توانید تعویض مین برد دستگاه کپی را انجام دهید.

نمایندگی دستگاه کپی در تهران

نمایندگی دستگاه کپی در تهران درگاهی امن و ایمن است که در زمینه فروش، پس از فروش و تعمیر دستگاه کپی خدمات منحصر و استثنایی ارائه می دهد. نمایندگی دستگاه کپی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و امکانات و تسهیلات بسیاری را در اختیار قرار می دهد تا کاربر هم در بحث خرید و فروش احساس امنیت کند و هم در بحث تعمیرات و خدمات پس از فروش.

در نمایندگی کپی در تهران فروشگاهی دایر است که انواع دستگاه های کپی را در برند های مختلف و در مدل های مختلف حمایت و پشتیبانی می کند. در این نمایندگی می توانید با استفاده از سرویس مشاوره ای رایگان و تخصصی در مورد محصول مورد نظر خود اطلاعات مفید، مختصر و کاربردی به دست آورید و با در نظر گرفت فاکتور های اصلی خرید و شرایط اختصاصی خود، اقدام به خرید کنید.

در مرکز تعمیرات کپی نیز امکانات وسیع و جامعی فراهم شده است. این امکانات تمام اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری انواع دستگاه های کپی را پوشش می دهد و نیاز های تعمیراتی کاربران را برطرف می سازد. تهیه مواد اولیه مرغوب و سازگار و اجرای سرویس های جنرال در فواصل زمانی مشخص از دیگر ویژگی های نمایندگی دستگاه کپی در تهران است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩