اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی شارپ خط می‌اندازد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از پرینت گرفتن برگه‌ای متوجه شوید که خطوطی آزاردهنده بر روی آن چاپ شده‌اند که خوانایی مطلب را غیرممکن می‌سازند.

اما جای نگرانی نیست چرا که خط انداختن دستگاه کپی مشکل رایجی است که اکثر کاربران دستگاه کپی حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌اند.

گاهی اوقات مشکل خط انداختن دستگاه کپی شارپ به دلایل ساده‌ای مانند آلوده بودن شیشه رخ می‌دهد که برطرف کردن آن خیلی راحت است.

اما برخی مواقع نیز قطعات دستگاه کپی با مشکلات سخت‌افزاری روبه‌رو می‌شوند که باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای برطرف شوند.

چرا دستگاه کپی شارپ خط می‌اندازد؟

علت خط انداختن دستگاه کپی شارپ چیست؟

در خوشبختانه‌ترین حالت ممکن علت خط انداختن دستگاه کپی شارپ می‌تواند کثیف بودن شیشه، وجود گرد و خاک بر روی شیشه و وجود اضافات تونر بر روی آن باشد.

اما گاهی اوقات بروز مشکلات سخت‌افزاری در قطعاتی مانند درام فتوکپی، غلطک‌ها یا کارتریج می‌توانند موجب خط انداختن دستگاه کپی بر روی کاغذ شوند.

درصورتی که از تمیز بودن شیشه و عدم وجود هیچ گونه اضافات و گرد و خاکی بر روی آن اطمینان پیدا کردید، مشکل خط انداختن دستگاه کپی شارپ شما به ایرادات سخت‌افزاری مرتبط می‌شود که بهتر است هر چه سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: نحوه شناسایی کارتریج اصل از تقلبی

چگونه باید مشکل خط انداختن دستگاه کپی شارپ را برطرف کرد؟

تمیز کردن اسلایدشو

اسلایدشو قطعه‌ای است که وظیفه پاکسازی قطعات داخلی دستگاه کپی را برعهده دارد به گونه‌ای که با تمیز کردن اجزای داخلی پرینتر از ایجاد اختلال در عملکرد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

اما گاهی اوقات خود این قطعه کاربردی نیاز به پاکسازی دارد. بنابراین اگر اضافات تونر را از روی شیشه پاک کردید اما باز هم با مشکل خط انداختن دستگاه کپی بر روی کاغذ روبه‌رو شدید، اسلایدشو را تمیز کنید تا این مشکل برطرف گردد.

توجه داشته باشید که در صورتی که هر دو راه حل مذکور را امتحان کردید اما باز هم شاهد خط انداختن دستگاه کپی  بر روی کاغذ بودید مطمئن باشید که دستگاه کپی شما با مشکلات سخت‌افزاری روبه‌رو است.

تمیز کردن اسلایدشو

تمیز کردن اضافات تونر از روی شیشه

درصورتی که کارتریج دستگاه کپی شما مشکلی داشته باشد شروع به تونرریزی می‌کند به گونه‌ای که تونر از کارتریج بیرون می‌ریزد و شیشه را آلوده می‌کند. از این‌رو خطوط اضافی بر روی برگه چاپ می‌شوند.

بنابراین اگر شاهد چاپ خطوط اضافی بر روی برگه بودید ابتدا کارتریج خود را بررسی کنید اگر دیدید که از کارتریج تونر بیرون ریخته و اضافات آن بر روی شیشه باقی مانده است، شیشه را تمیز کنید تا مشکل خط انداختن دستگاه کپی شارپ شما برطرف گردد.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی با برخوردار بودن از کارشناسان و متخصصان زبده، خدمات تعمیر تخصصی دستگاه کپی را به کاربران ارائه می‌دهد.

از این‌رو درصورت بروز هر گونه مشکل در دستگاه کپی خود می‌توانید تعمیر آن را به نمایندگی تعمیر کپی شارپ بسپارید تا کارشناسان این مرکز به صورت کاملا حرفه‌ای پروسه عیب‌یابی، تعمیرات و تست دستگاه مورد نظر را انجام داده و آن را در اختیار شما قرار دهند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩