اشتراک گذاری

نگهداری پرینتر ریکو

روش نگهداری پرینتر ریکو در حقیقت همان اصول کاربری صحیحی است که هر کاربر باید قبل از خرید درباره آن اطلاعاتی کسب کند؛ یا بعد از خرید با مطالعه دفترچه راهنمای پرینتر خود درباره نحوه درست استفاده از دستگاه تحقیق کند. حتی کاربر می تواند از فروشنده درباره اصول نگهداری صحیح دستگاه نیز سوالاتی بپرسد. در هر صورت این کاربر است که تعیین می کند از دستگاه خود چگونه استفاده کند و با نوع بهره بری خود سلامت و طول عمر دستگاه را تضمین می کند. در ادامه این بحث چند کلامی درباره نحوه نگهداری پرینتر ریکو با شما سخن خواهیم گفت.

نگهداری پرینتر ریکو

اوصول نگهداری پرینتر ریکو

1. کارتریج

به کارتریج توجه ویژه ای داشته باشید و در نگهداری و مراقب از آن کوشا باشید.کارتریج ها را همواره در حالت افقی نگهداری یا حمل کنید. در دمای بین 0 تا 35 درجه سانتیگراد قرار دهید و هرگز در معرض آفتاب و نور شدید قرار ندهید.

2. محل قرار گرفتن پرینتر ریکو

برای نگهداری پرینتر ریکو در طولانی مدت نباید دستگاه را در محیط پر گرد و غبار، کنار پنجره و در معرض آفتاب و گرما قرار دهید.

اینو بخون حتما به کارت میاد : فوم رولر کارتریج پرینتر ریکو

3. کاغذ های مخصوص

با توجه به اینکه پرینتر شما از چه نوعی است، از کاغذ های مخصوص پرینتر خود استفاده کنید. به حد اکثر وزن کاغذی که دستگاه شما می تواند تحمل کند، توجه کنید و در هر شرایطی از کاغذ مخصوص دستگاه استفاده کنید.

4. دقت در پرینت گرفتن

وقتی فرمان پرینتر را صادر می کنید، ناگهان و به هر دلیلی دستگاه را خاموش نکنید یا درب پرینتر را باز نکنید. در هر دو حالت زمینه گیر کردن کاغذ در دستگاه را فراهم می سازید. همچنین از کاغذهای منگنه‏دار یا چسبنده نیز استفاده نکنید.

5. گیر کردن کاغذ

برای نگهداری پرینتر ریکو وقتی کاغذ در دستگاه گیر کرد، سعی کنید محل گیر کردن کاغذ را پیدا کنید و با دقت و بدون پاره کردن کاغذ آن را خارج کنید.

6. منبع برق

دقت کنید که عاقلانه و حرفه ای ترین کار برای نصب پرینتر به منبع برق این است که از یک منبع برق جداگانه استفاده کنید؛ همچنین محل اتصال کابل برق به پریز و پرینتر نباید شل باشد تا از جرقه زدن جلوگیری شود.

7. به دستگاه استراحت دهید

برای نگهداری پرینتر ریکو به شکل صحیح، از استفاده طولانی مدت و بی‏وقفه دستگاه خود داری کنید. بسته به قدرت و ظرفیت دستگاه خود، در فواصل زمانی معین و مشخص به دستگاه خود اجازه استراحت و تنفس دهید. به یاد داشته باشید که اگر هنگام پرینت کردن صدای فن خنک کننده پرینتر شنیده شد- خصوصا در فصل گرما- استفاده از دستگاه را متوقف کنید و پس از مکث حداقل 10 دقیقه ای کار را از سر بگیرید.

8. نظافت

در نگهداری پرینتر ریکو، نظافت و تمیز کردن داخل پرینتر بسیار مهم است. برای این کار در حالی که پرینتر خاموش است و از منبع برق جدا شده است، می توانید از یک پارچه مرطوب که آب آن به طور کامل گرفته شده است، استفاده کنید. فراموش نکنید که برای نظافت دستگاه خود هرگز از دستگاه های دمنده هوا (blower یا جاروبرقی استفاده نکنید.

نمایندگی پرینتر ریکو

نمایندگی پرینتر ریکو با همکاری مرکز سخت افزار ایران اقدام به ارائه خدمات گوناگون در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات ریکو کرده است. امکانات و تسهیلات بیشمار، متنوع و مفیدی در این نمایندگی فراهم است که هر کدام بخش مهمی از نیاز های کاربران را مرتفع می سازد. 

فی المثل در بخش فروش می توانید از خدمات و سرویس مشاوره ای تخصصی و رایگان استفاده کنید و درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات مفید و مختصری به دست آورید، آن را با نمونه های مشابه در سایر برند ها مقایسه کنید و با دانستن نقاط قوت و ضعف محصول انتخابی خود، اقدام به خرید کنید. 

در خرید خود فاکتور های مهم را در نظر بگیرید و خریدی متمایز داشته باشید. پس از خرید نیز می توانید در کنار استفاده از خدمات پس از فروش اصل و اورجینال، از تسهیلات تکمیلی این نمایندگی رسمی و قانونی نیز بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. برای تعمیرات پرینتر ریکو خود با ما تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی ریکو و محصولات مربوط به آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩